"בשנת 2011 היו 30 הסדרי חוב במשק"

מנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, שיראל גוטמן-עמירה, בוועידת שוק ההון 2012 של "גלובס" ו-BDO זיו האפט: "החוב הסחיר במשק הוא בסביבות 250 מיליארד שקל"

"החוב הסחיר במשק הוא בסביבות 250 מיליארד שקל, שהן כמחצית מסך האשראי במשק. המוסדיים מחזיקים בכמחצית מהחוב הזה", כך פתחה את דבריה מנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, שיראל גוטמן-עמירה, בוועידת שוק ההון 2012 של "גלובס" ו-BDO זיו האפט. גוטמן-עמירה אמרה הדברים בפאנל בשם "האם נדרשת התערבות המחוקק בהסדרי חוב?".

"מתחילת המשבר ב-2009 היו כמעט 100 הסדרי חוב וב-2011 היו 30 הסדרים בערך, בהיקף של 6 מיליארד שקל ערך נקוב. בשנים הקרובות צפויים לנו פירעונות של המון חובות. ב-2013 30 מיליארד שקל ובשנים שלאחר מכן 44 מיליארד בכל שנה. הדיפולט הוא חלק אינהרנטי מהתנהלות השוק", דברי עמירה.

"למחזיקי אגרות החוב יש נחיתות מובנית בגלל הפיזור של המשקיעים והיעדר המיומנות שיש לבנקים או את היכולת לסגור בשקט את ארגון החוב", הוסיפה. "מתקיימת בעיית מיתוג אמיתית במנגנון הסדרי החוב וזה הופך חברות שהיו להן בעיות נזילות לחברות חדלות פירעון".

"אם נסתכל על 94 ההסדרים שדיברתי עליהם - כמעט בכולן היתה תספורת, כשההסדר החל כהסדר של חברה בבעייה תזרימית. ברור שנדרש ייעול של מנגנון האשראי החוץ בנקאי", הוסיפה.