נייס מכה את התחזיות: 21% זינוק ברווח למניה; 215 מ' ד' הכנסות

נייס עוקפת את תחזיות קוצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות ■ מדווחת על רווח נקי של 35.6 מיליון דולר ■ הנשיא והמנכ"ל ברגמן: "הזדמנויות המכירה העתידיות שלנו הן רבות"

חברת התוכנה נייס נכנסה לשנת 2012 עם תוכניות גדולות. אחרי שתי רכישות משמעותיות יחסית בשלהי 2011, ועם ביקושים גדלים לפתרונות שמיועדים לניתוח ביצועים עסקיים וצרכי אבטחה קריטיים, נראה שלחברה נותר רק לרכב על הגל. בכל הנוגע לרבעון הראשון של השנה, נייס הצליחה לעמוד בציפיות, והיא אף מנצלת את הגאות בתחום של טכנולוגיות ניתוח התוכן לביצוע רכישה נוספת, של חברת MindCite, תמורת סכום המוערך בכמה מיליוני דולרים.

נייס מדווחת היום על מכירות של 215 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, גידול של 15% לעומת הרבעון הראשון אשתקד, ושל כ-1% לעומת הרבעון הרביעי של 2011. הביצועים ברבעון - שעקפו במעט את התחזית הממוצעת של האנליסטים בוול סטריט - נהנו לא רק מצמיחה אורגנית; להערכת האנליסט דניאל מירון מבנק ההשקעות RBC, רכישת החברות Fizzback ו-Merced שהושלמה ברבעון, הוסיפה לשורה העליונה כ-10 מיליון דולר.

נייס, בניהולו של זאבי ברגמן, נמצאת במרכזו של אחד הטרנדים הלוהטים של עולם המחשוב הארגוני כיום: תשתיות מחשוב ותוכנות לניתוח נתונים שאינם מובנים, כלומר לא רק מספריים, בזמן אמת, מה שנקרא Big Data.

הרווח עלה על הציפיות

במהלך הרבעון ניסו בנייס, להחזיר את פעילות אקטימייז (שנרכשה ב-2008) למסלול של צמיחה, לאחר אכזבה ב-2011. אקטימייז סיימה את הרבעון הראשון עם מכירות של 30 מיליון דולר.

את רכישת MindCite מראש העין, שמספקת ניתוח תכנים ב-Web לפי ההקשר הסמנטי עבור צרכים ביטחוניים, מכנה ברגמן "רכישה קטנה אבל פיקנטית".

- יש לכם 310 מיליון דולר בקופה. נראה עוד מהלכים אסטרטגיים בקרוב?

ברגמן: "תמיד עומדים דברים על הפרק, וגם עכשיו".

בשורה התחתונה, רשמה נייס רווח נקי של 7.8 מיליון דולר, או 12 סנט למניה. במונחי Non-GAAP הרווח הנקי הוא 37 מיליון דולר או 57 סנט למניה, מעל לטווח הציפיות בוול סטריט.

בתוך כך, עוקפת נייס את תחזיות קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות", לפיו ציפו בשוק להכנסות של 210 מיליון דולר לרווח נקי של כ-0.54 דולר למניה.

החלק "הבעייתי" בדיווח של החברה מגיע מהציפיות. החברה חזרה על התחזיות השנתיות למכירות של 930-950 מיליון דולר ב-2012, ואף שיפרה את תחזית הרווח הנקי למניה ל-2.32-2.5 דולר לעומת צפי קודם ל-2.28-2.48 דולר. ואולם ההערכות לגבי הרבעון השני הן מאכזבות: מכירות של 215-223 דולר - צמיחה של 11%, עמוק מתחת לצפי האנליסטים, ורווח למניה בין 55-60 סנט, בהתאם לציפיות.

ברגמן טוען כי "לרבעון הנוכחי האנליסטים נתנו תחזית גבוהה מדי בהכנסות". חלק גדול ממכירות החברה מתבצע בהתאם למודל העסקי של תוכנה ארגונית, שבאופן מסורתי כולל גם השפעות עונתיות, כשחלק גדול מהמכירות מגיעות בסוף השנה. "המחצית השנייה של השנה תהיה חזקה יותר ", משוכנע ברגמן.