מודי'ס תחתוך דירוג אשראי לעשרות בנקים גדולים בעולם

הבנקים, דוגמת דויטשה בנק, JP מורגן, קרדיט סוויס ועוד רבים, יספגו הורדת דירוג של האשראי לטווח קצר וארוך לרמה הנמוכה ביותר אי פעם, מה שצפוי לפגוע בסיכוי להתאוששות כלכלית באירופה

החודש תחל סוכנות הדירוג מודי'ס לחתוך את דירוג האשראי של מעל 100 בנקים, מהלך שצפוי להעלות את עלויות המימון שלהם ולהכריח אותם לרסן את ההלוואות שלהם.

בין הבנקים הגדולים בהם צפויה מודי'ס לפגוע נמצאים BNP פאריבאס, דויטשה בנק, UBS, קרדיט סוויס, JP מורגן, גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. הבנקים יספגו הורדת דירוג של האשראי לטווח קצר וארוך לרמה הנמוכה ביותר אי פעם, כך הודיעה סוכנות הדירוג עוד בפברואר.

המהלך ייפגע ביכולת האירופאית להתאושש ממשבר החוב על רקע חוסר האמון והקושי הצפוי במתן הלוואות. זאת, על אף המהלך של הבנק המרכזי האירופאי אשר הזרים למערכת הבנקאית ביבשת כטריליון אירו בהלוואות לשלוש שנים, שבעקבותיו, בניגוד לציפיות של הבנק, ירדו ההלוואות לחברות לא פיננסיות בגוש האירו ב-0.17% באפריל.

אין זו הפעם הראשונה שדירוג הבנקים בסכנה, שכן ב-5 השנים האחרונות, מאז פרץ משבר האשראי, מודי'ס ו-S&P חתכו מספר פעמים את דירוגי הבנקים. אך הסבב הנוכחי של הורדות הדירוג צפוי לפגוע במספר גדול של בנקים בבת אחת, וכמו כן התזמון בעייתי במיוחד על רקע החרפה מסוימת במשבר החוב נוכח העלייה בתשואות האג"ח של מדינות כמו ספרד ואיטליה.