אנדרה דהן קיבל 27 מיליון דולר עבור 4 שנים בקומברס

מנכ"ל קומברס קיבל מצנח זהב של 9.2 מיליון דולר ■ בתקופת כהונתו כמנכ"ל פוטרו מהחברה כ-2,000 עובדים‏

4 שנים ניהל אנדרה דהן את קומברס , חברת התוכנה הישראלית שמנסה כעת להתאושש לאחר אי-הסדרים הפיננסיים שהתגלו בה ב-2006, והימלטותו של המנכ"ל לשעבר והמייסד, קובי אלכסנדר, לנמיביה. החברה חזרה בספטמבר האחרון להיסחר בנאסד"ק לאחר 4 שנים בבורסת הפינק-שיטס, שמאכסנת את החברות שוול סטריט מעדיף לדחוק מחוץ לבורסות המרכזיות. קומברס לא הצליחה להתרומם עד כה, ונסחרת לפי שווי של כ-1.44 מיליארד ‏דולר בלבד.

‏במסגרת תהליכי הרישום המחודש של החברה חוזרת קומברס לפרסם את הדוח המעניין יותר - ה-‏DEF14‎‏ (הפרוקסי), שמפורסם לקראת הפגישות בעלי המניות של החברה, ובו מפורטים בין השאר רשימות התגמולים המלאה של המנהלים ובעלי התפקידים הבכירים. הדוח של החברה שפורסם הלילה, מגלה את החשבון הכולל בתקופתו של דהן בראשות החברה.

‏בחשבון כולל, כך מסתבר, נהנה דהן מעלויות שכר של כ-27 מיליון דולר. הנתון החם שהתגלה בדוח מאתמול הוא היקף "מצנח הזהב", שממנו נהנה דהן עם העזיבה של החברה בפברואר הקודם. 9.2 מיליון דולר היה שכרו של דהן על שנת 2011, שבה עבד "נטו" פחות מחודשיים. מתוך סכום זה, כ-115 אלף דולר הוא קיבל כשכר שוטף, ו-9.1 מיליון דולר שכללו פיצויים במסגרת הסדר פרישה נדיב ותשלום עבור חופשה.

‏‏בתקופתו של דהן הסתכמו הפסדי החברה בקרוב ל-1.2 מיליארד דולר. כמו כן, עלה מדוחות החברה כי בכדי לפרסם דוחות מתוקנים ומבוקרים, שילמה קומברס כחצי מיליארד דולר לעורכי דין ורואי חשבון; סכום זה רוקן את קופת המזומנים של החברה, ואילץ אותה לבצע כמה גלי פיטורים לאורך השנים. בסך הכול פוטרו מהחברה כ-2,000 עובדים בתקופתו של דהן.‏ ‏‎‎