הערכות: אי.די.בי קנתה אג"חים של עצמה בכ-60 מ' ש'

(עדכון) - החברה הודיעה הבוקר כי תכנס אסיפה כללית להגדלת ההון בחברה ותבצע רכישה עצמית של אג"ח בכ-100 מיליון שקל באג"ח ■ במקביל הודיעה הקבוצה כי היא נחושה לסיים את עסקת מכירת השליטה במשאב "בהקדם האפשרי"

התאוששות נרשמה היום (ה') באיגרות החוב של קבוצת אי.די.בי אשר בשליטתו של נוחי דנקנר, לאור שלל הודעות מעודדות של הקבוצה, המנסה להילחם בצניחת איגרות החוב שלה בבורסה בימים האחרונים. אג"ח ג' של הקבוצה זינקו במחזור כבד בבורסה, תוך שהתשואה יורדת אם כי היא עדיין גבוהה מאוד - כ-50%. גם שאר אגרות החוב של החברה זינקו במחזורים גבוהים.

בשוק ההון מעריכים כי החברה רכשה בסך הכל היום אג"חים של עצמה בהיקף של כ-60 מיליון שקל.

בין היתר, הודיעה הקבוצה הבוקר על כינוס אסיפה כללית להגדלת ההון בחברה, תוכנית רכישה עצמית של אג"ח בכ-100 מיליון שקל וכן הבהירה כי היא נחושה לסיים את עסקת מכירת השליטה של כת"ש במשאב למשפחת לבנת, "בהקדם האפשרי", מה שיפנה לחברה מקורות כספיים לעמוד בהחזר חובותיה.

נזכיר כי אתמול נסקה התשואה על אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח לשיא של כ-70% באג"ח ג' של אי.די.בי אחזקות - תשואה המשקפת את חוסר האמון שרוחש השוק ליכולתו של הקונצרן לשרת את חובותיו.

חדשות נוספות בנושא:

■ מדוע הנפילה הפתאומית באג"ח IDB?

■ ניתוח "גלובס": האם נוצרה הזדמנות למשקיעים ב-IDB?

אי.די.בי עדכנה כי כלל תעשיות ממשיכה להיות בקשר עם משפחת לבנת, כדי שזו תרכוש את השליטה מכת"ש במשאב (כת"ש מחזיקה בכ-55% ממניות החברה).

החלק המעודד בעסקה נוגע להבהרת אי.די.בי כי "הצדדים שואפים להשלים את העסקה בהקדם האפשרי והם ימשיכו לפעול בשקידה מול הגורמים הרגולטורים הרלוונטיים והמממנים הפוטנציאלים לשם קידומה. זאת במטרה להביא לקיום התנאים המתלים כך שהשלמת העסקה תתאפשר עד למועד האחרון המעודכן הנקוב לעיל".

משאב, בעלת מונופול המלט נשר, צפויה להירכש לפי שווי חברה של כ-2.5 מיליארד שקל - כך נודע ל"גלובס". מלבד מונופול המלט מחזיקה משאב גם ב-50% ממניות חברת השינוע תעבורה (ביתרת מניות תעבורה מחזיקה משפחת לבנת באופן פרטי). ככל הידוע, בשלב זה עשויה משפחת לבנת לצאת מהסכם השליטה המשותפת בקבוצת אי.די.בי., לאחר רכישת השליטה במשאב.

רכישה עצמית ב-100 מיליון שקל

מוקדם יותר, הודיעה אי.די.בי. על כינוס אסיפה כללית להגדלת ההון בחברה - לאחר הצניחה באיגרות החוב של אי.די.בי, אשר נמשכה גם אמש. במקביל הודיעה החברה כי תרכוש אג"ח של עצמה ב-100 מיליון שקל, בעוד חברת הדירוג מעלות בוחנת את דירוג באג"ח של החברה.

במקביל הודיעה אי.די.בי על תכנית לרכישת אג"ח בהיקף של עד 100 מיליון שקל. נציין כי מדובר למרות תוכנית הרכישה המדוברת, המהווה לכאורה צעד בונה אמון באג"ח הקבוצה, איגרות החוב של אי.די.בי הן כמובן בהיקף גבוה בהרבה מהיקף הרכישה - אג"ח ג' הינן בהיקף כולל של 401 מיליון שקל, אג"ח ד' הינן בהיקף של כמיליארד שקל, ואג"ח ה' הינן בהיקף של 187.5 מיליון שקל.

כמו כן, הודיעה אי.די.בי כי חברת הדירוג מעלות S&P בוחנת את דירוג האשראי של כור, דסק"ש ואי.די.בי.

"מדובר בניסיון נוסף של החברה להפגין אמון בכושר ההחזר שלה ובתרחיש מסוים אף לנסות ולגרוף רווחי הון בשוק הפתוח במידה ואכן תשכיל לשרוד את המשבר", מנתח את המהלך האסטרטג הראשי של קבוצת איילון,יניב פגוט.

"אוי לציין כי מדובר על מסגרת רכישה של כ-6% בלבד מהחוב הסחיר של הקבוצה, כך שגם בתרחיש של מימוש המסגרת שנקבעה נראה כי באווירה שנוצרה יהיו מוסדיים רבים אשר ישמחו לזכות בנזילות מהחברה ולהקטין חשיפות לקבוצה. אנו סבורים כי לא מדובר בצעד שמשנה את פני המשחק, אלא בניסיון אחד מיני רבים להיחלץ מחניקת הנלסון' של השווקים".