בנק אגוד: "בגלל הממשלה החדשה - צפו לעליית מסים"

לאור הקמת ממשלת האחדות והגירעון בתקציב הממשלה - 3.6 מיליארד שקל מתחילת השנה - מעריכים בבנק כי הממשלה תעלה מסים, כולל את המע"מ בכ-1% בקרוב

לאור הקמת ממשלת האחדות והגירעון בתקציב הממשלה (מתחילת השנה הסתכם בכ-3.6 מיליארד שקל), צפויה הממשלה החדשה להעלות מסים - ובין היתר את המע"מ בכ-1% - כך מעריכים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית, שפורסמה אתמול.

"אם בשבוע שעבר ניתן היה לחשוב שהקיץ לא תפרוץ מחאה חברתית מחודשת לאור ההערכות לבחירות, עכשיו מתחילים להישמע קולות אחרים ויש לקחת בחשבון את ההשפעות של מחאה שכזו באם תתקיים על החברות במשק בדגש על החברות הקמעונאיות והבנקים", כותבים באגוד.

עוד מתייחסים בבנק למהלך הורדת תחזית הדירוג של מודי'ס לבנקים בישראל מ"יציב" ל"שלילי" בעיקר עקב ריכוזיות תיק האשראי והסביבה הכלכלית והגיאופוליטית המקומית, ומציינים את תגובת בנק ישראל - המתעקש כי הבנקים המקומיים "יציבים יחסית".

עוד ממליצים כלכלני בנק אגוד על צמצום החשיפה לאפיק המנייתי והסטה לחו"ל. בתיק ספקולטיבי החזקה של כ-30% במניות, 18% בחו"ל וכ-12% בארץ. בתיק ממוצע: 13% החזקה מנייתית בחלוקה של 7% בחו"ל ו-6% בארץ. באגוד ממשיכים להעדיף את ארה"ב על פני השאר בעיקר השקעה במניות דיבידנד בינלאומיות בעלות תזרימי מזומנים יציבים.