המשבר כאן: 75% צניחה ברווחי הבנק ה-3 בגודלו בצרפת

הבנק Credit Agricole הציג צניחה ברווח הנקי ל-252 מיליון אירו (לעומת צפי בשוק ל-482 מיליון אירו) ■ ההכנסות עלו בכ-2.3% ■ הסיבה: פעילות הבנק ביוון וחשיפה לאג"ח יווניות

הבנק Credit Agricole הצרפתי, השלישי בגודלו במדינה, יורד היום (ו') במהלך המסחר לאחר שדיווח על צניחה של 75% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2012 ביחס לאשתקד, על רקע חשיפה לחובות היוונים ותוך שהוא מאכזב ביסח לציפיות האנליסטים בשוק. מניית Credit Agricole נופלת עד כ-4% בבורסת פריז.

הבנק דיווח כי רווחיו הסתכמו בכ-252 מיליון אירו (326 מיליון דולר) ברבעון הראשון, משמעותית פחות מהתחזיות בשוק - שציפו לרווח נקי של 482 מיליון אירו. מנגד, הכנסות הבנק עלו ב-2.3% ביחס לאשתקד ל-5.43 מיליארד אירו, תוך שהן מכות התחזיות (בשוק ציפו להכנסות של 5.05 מיליארד אירו).

וממה נבעה הירידה החדה ברווחים? בבנק הצרפתי, כאמור, רשמו בספרים הפסדים של 940 מיליון אירו על פעילותו של הבנק היווני Emporiki, אותו רכש Credit Agricole בשנת 2006, וכן על החשיפה לאג"ח ממשלתיות יווניות.

"Credit Agricole ממשיך לסבול בגלל יוון", מנתחת ולרי קזבן, מנהלת השקעות ב-Stratege Finance בפריז. "הבנקים הצרפתיים מתקשים לשנות פוזציות ביוון, זה כמעט בלתי אפשרי".

ברקע, נציין כי חשש המשקיעים מחשיפתו של Credit Agricole לחובות באירופה לאור המשבר, הובילו לצניחת מניית הבנק בכ-20% מאז תחילת השנה - לעומת ירידה של כ-1.5% בלבד בסקטור הבנקאות מתחילת 2012.