המשטרה: "קצה חוט ממשי" בחקירת האונס בגן העיר

גורמים בכירים במשטרה מעריכים כי יתפסו בקרוב את החשוד במעשה: "זה לא אנס סדרתי אלא עבריין שהיה שיכור"

במשטרה סבורים הבוקר (א') כי הם קרובים מאוד ללכידת הגבר שאנס את הנער והנערה בחניון גן העיר בתל-אביב בליל שבת, וייתכן כי המעצר יתבצע בקרוב מאוד - כך דווח בגלי צה"ל.

גורמים בכירים במשטרה מספרים יש בידיהם קצה חוט ממשי וכי הם אופטימיים. החוקרים ממתינים לסיום בדיקות שנעשו במעבדה להשוואה בין טביעות האצבעות שהשאיר החשוד בזירה לבין אלה שנמצאות במאגר המחלקה לזיהוי פלילי.

בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר נכנסו השניים, בני 18 ו-17 לחניון, שם ארב להם החשוד, ובאיומי סכין אילץ אותם לקיים בפניו יחסי מין בשירותים הציבוריים ואז אנס את הנערה. החוקרים אספו דגימות DNA וממצאים נוספים מהזירה וכן צפו בהקלטות ממצלמות האבטחה בחניון. בנוסף, נגבתה עדות מהשניים שתיארו בפני החוקרים כיצד נראה החשוד.

חיים פנחס "שוגון", לשעבר קצין בכיר ביחידה המרכזית של משטרת תל-אביב, סיפר כי החקירה מתמקדת כרגע בעיקר באיתור ומרדף אחר החשוד. "יש להם את זהות דמות החשוד כמעט בוודאות מוחלטת", אמר בראיון לגלי צה"ל הבוקר.

"זה לא אנס סדרתי אלא עבריין שהיה שיכור או משהו כזה. האונס כנראה לא היה מתוכנן למרות שהיה לו סכין. זה נראה משהו אקראי", תיאר פנחס, "זו פשיעה שנובעת משימוש בשתייה וסמים - פשיעת רחוב של נערים".

המקרה החמור הזה גרם לתחושות דאגה ואפילו בהלה באזור. "מה שבאמת נורא זה שהאלימות יכולה להגיע לכל אחד. אנחנו יכולים ללכת סתם ברחוב וזה יקרה לנו, כל אחד בשכונה שלו. זה נורא", סיפרה צעירה והוסיפה:" זה פחד שהתרגלנו לחיות איתו".

גל האלימות הפוקד את המדינה בשבועות האחרונים גובה לא רק קורבנות, אלא משתק את האזרחים. בראיון לערוץ 10 שיחזרה אמה של הנערה שהותקפה את שאירע בליל שבת: "ב-3 בבוקר צלצלתי אליה כדי לוודא איפה היא כי דאגתי לה. כנראה עקב מה שקרה היא לא הצליחה להגיע הביתה, והיא אמרה שבאותו זמן היא נאנסה", סיפרה האם. "תמיד אמרתי לה שהיא צריכה להיזהר, והיא אמרה שאין לי מה לדאוג, 'תמיד חברות מביאות אותי או החבר. אני לעולם לא חוזרת לבד' - והנה, עם חבר זה קרה".

עוד הוסיפה האם על מצבה הקשה ועל חוסר האונים שילווה את בתה ואותה לתמיד. "לא קל לה. היא אומרת שמה שקרה זה כל הזמן בראש שלה. גם היא וגם החבר אמרו שהם לעולם לא ישכחו את הפרצוף הזה", סיפרה.

מקרה התקיפה והאונס האכזרי בחניון גן העיר בתל-אביב, מקום מרכזי והומה אדם, מלחיץ לא רק את הצעירים אלא גם, ואולי בעיקר, את ההורים. הם צריכים להתמודד עם הידיעה שלמרות שציידו את ילדיהם בכל הכלים האפשריים, לעיתים האסון בלתי נמנע.

"הגעתי למצב שאם פעם פחדתי שהם ילכו בלילה לבד ברחוב, היום אני פוחדת מכל בן אדם. לא צריך הרבה כדי שמישהו יוציא סכין", סיפרה אם מודאגת.