מבצע משכנתאות: עד חצי מיליון שקל ל-15 שנה ב-1% ריבית

מדובר במבצע של שיכון ובינוי שנועד למשוך קונים למשרדי המכירות

הקיפאון בשוק הדירות גורם לקבלנים למצוא דרכים יצירתיות כדי למשוך קונים: שיכון ובינוי נדל"ן הודיעה היום (א') על מבצע משכנתאות במסגרתו תשלם לרוכשי דירות בפרויקטים שלה את רוב הריבית במשכנתאות שהם יטלו מבנק לאומי. שרי אריסון היא בעלת השליטה בשיכון ובינוי וגם בבנק הפועלים, המתחרה העז של בנק לאומי.

במסגרת המבצע, מי שירכוש דירה באחד הפרויקטים של החברה וייטול משכנתא מבנק לאומי של עד חצי מיליון שקל ל-15 שנה, ישלם ריבית קבועה של 1% בלבד - ואת היתרה תשלם שיכון ובינוי. מדובר במשכנתא בריבית קבועה אך צמודה למדד המחירים לצרכן. לפי נתוני בנק ישראל, הריבית הממוצעת על משכנתא צמודת מדד ל-15 שנה עומדת על כ-3.5%.

המבצע יחל מחרתיים ויסתיים ב-15 ביוני, כלומר יימשך חודש ימים. מבצע המשכנתאות מצטרף למבצעים שונים שהשיקו הקבלנים בחודשים האחרונים כדי לשבור את הקיפאון בשוק הנדל"ן, מבצעים שכללו הוזלות של עד 18% במחירי הדירות בפרויקטים שונים ברחבי הארץ.

"כשאני עושה מבצע כזה או אחר אז אני תרה אחר משהו שהצרכן מחפש", אומרת דורית סדן, סמנכ"ל שיווק בשיכון ובינוי נדל"ן. "לפעמים הנחה של 30-40 אלף שקל על הדירה לא תפתור את החשש של הלקוח מריבית המשכנתא לאורך זמן. הנחה על משכנתא זה פתרון טוב. החלופה הזו התקבלה בעקבות שיחות עם הלקוחות ואנשי המכירות שלנו".

- מהי עלות המבצע?

"סדר גודל של כ-11 אלף שקל לכל 100 אלף של משכנתא, כלומר על כל משכנתא של 500 אלף שקל זה יעלה לנו כ-55 אלף שקל".

- למה לא להוזיל פשוט את הדירות?

"לתת הנחה של 50 אלף שקל לאו דווקא יביא את הלקוח לסגור עסקה. החשש שלו זה מהמשכנתא. כאן, ההנחה נפרסת לכל תקופת המשכנתא".