ההתאחדות לכדורגל מבקשת 12 מיליון שקל עבור שידורי ליגת העל

3 החבילות כוללות את זכויות השידור באינטרנט ובסלולר, תוכנית הסיכום, גביע המדינה, גביע הטוטו והליגה הלאומית ■ ערוץ הספורט הוא המועמד המוביל

רגע לפני סיום עונת 2011/12, ההתאחדות לכדורגל פרסמה את המכרז לרכישת זכויות השידור ל-3 חבילות המשחקים הנותרות לעונה הבאה. מדובר בחבילות הכוללות את שידורי הליגה באינטרנט ובסלולר (חבילה 1), גביע הטוטו, הליגה הלאומית וגביע המדינה (חבילה 2) וחבילה הכוללת את תוכנית סיכום המחזור ותקצירי המשחקים (חבילה 3). ב-3 העונות האחרונות הוחזקו 3 החבילות הללו בידי ערוץ הספורט.

המכרז הוא לרכישת החבילות ל-4 עונות משחקים (2012/13-2015/16). בהתאחדות לכדורגל דורשים סכום סף של 12 מיליון שקל לעונה, במקרה שגוף אחד ירכוש את כל 3 החבילות - סכום זהה לזה ששילם ערוץ הספורט במכרז הקודם.

השינוי שהכניסה הפעם ההתאחדות לכדורגל היא חיוב לשדר את תוכנית סיכום המחזור במוצ"ש בערוץ פתוח, בשונה מהיום, כשהתוכנית משודרת בערוץ בתשלום ספורט 5+LIVE.

בעקבות הסטטוס קוו בין צ'רלטון לבין ערוץ הספורט, הערכות הן כי ערוץ הספורט צפוי להיות זה שייגש למכרז של 3 החבילות גם הפעם. רשות השידור צפויה לבחון את הכדאיות לרכישת תוכנית הסיכום, בעוד שגם ערוץ ONE עשוי להתמודד.

יתר החבילות של ליגת העל סגורות עם צ'רלטון וערוץ 1: רשות השידור סגרה את העונה השנייה מבין 3 בהסכם של "המשחק המרכזי", עליו היא משלמת כ-15 מיליון שקל בעונה; צ'רלטון סיכמה לפני כחודשיים עם ההתאחדות לכדורגל ל-4 שנים (עד תום 2015/16) על חבילה הכוללת את שידור משחקי יום שבת ("המשחקים המשניים") עבור 17 מיליון שקל לעונה. בסך-הכול צפויה ההתאחדות להכניס 44 מיליון שקל לעונה עבור כל חבילות השידורים של ליגת העל.

מכרז נוסף שתוציא ההתאחדות בקרוב הוא לשידורי משחקי הבית של נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2014.