גיוס של 5 מיליון דולר לחברה שמפתחת תרופה לסרטן

סיקאם (cCam) מפתחת תרופה נגד סרטן העור ■ הטכנולוגיה מבוססת על הממצא כי מולקולה מעורבבת במנגנון שמשמש את התאים הסרטניים להגנה מפני המערכת החיסונית

חברת cCam שמציעה טיפול לסרטן העור גייסה 5.5 מיליון דולר, מהם 2 מיליון דולר מחברת ארקין אחזקות, מיליון מקרן פונטיפקס, מיליון דולר מתאגיד התרופות הבינלאומי רוש ועוד 2.5 מיליון דולר מהמדען הראשי.

סיקאם מפתחת תרופה נגד סרטן העור (מלנומה) על בסיס מחקריו של ד"ר גל מרקל, המדען הראשי במכון אלה לחקר המלנומה בבית החולים תל השומר. הטכנולוגיה מבוססת על הממצא כי מולקולה בשם סיקאם 1 מעורבבת במנגנון שמשמש את התאים הסרטניים להגנה מפני המערכת החיסונית. מרקל וצוותו פיתחו נוגדן שמנטרל את פעילות הסיקאם 1, וכך משפר את היכולת של מערכת החיסון לפגוע בגידול.

המוצר הראה בינתים פעילות ברקמות חיות ובעכברים, וכעת הוא לקראת כניסה לניסויים בבני אדם. החברה כבר גייסה בעבר קצת פחות ממיליון דולר מרוש, פונטיפקס, ארקין והמדען הראשי במסגרת חממת מיט"ב מקבוצת גפן השקעות הבורסאית. החברה מנוהלת על ידי ד"ר תהילה בן משה והיו"ר שלה היא סילוויה נוימן, בעבר מנכ"ל ואחת המייסדות של חברת גילוי התרופות אפיקס.

פונטיפקס ביצעה היום (א') השקעה נוספת, של 6 מיליון שקל, בחברת היירסטטיקס מחממת מעיין ונצ'רס, שמפתחת טכנולוגיה לשחזור שיער על ידי השתלתו באמצעות הזרקה, באופן שמוזיל ומאיץ את תהליך ההשתלה.

ההשקעה בוצעה בשלבים - 2 מיליון שקל לפי שווי של 10 מיליון שקל, מיליון שקל לפי שווי של 14.1 מיליון שקק ו-3 מיליון שקל לפי שווי של 32 מיליון שקל, כשההתקדמות בשלבים תלויה בהשגת אבני דרך.