התעשיינים: מצוקת האשראי במשק דורשת התמודדות מיידית

כך עולה מסקר שנערך בקרב 175 חברות בתעשייה על ידי התאחדות התעשיינים ■ נשיא ההתאחדות: "בעיה שעלולה לפגוע משמעותית ביכולתה של התעשייה להתפתח ולקלוט עובדים"

63% מהחברות בתעשייה מדווחות על קושי בשמירה על מסגרת האשראי הקיימת לפעילותן השוטפת - כך עולה מסקר שנערך בקרב 175 חברות בתעשייה, על ידי אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בתגובה להתגברות הפניות של תעשיינים בנוגע למצוקת

האשראי.מהתאחדות התעשיינים נמסר כי סקר דומה נערך בשיא המשבר הכלכלי של 2008-2009 וחלק מהממצאים מעלים תמונה מדאיגה כי מצוקת האשראי אף חריפה יותר.

מממצאי הסקר מעלים כי 63% מחברות התעשייה מדווחות על קושי בשמירה על מסגרת האשראי הקיימת לפעילותן השוטפת. קרוב למחצית מהן (29% מהחברות בסקר) מדווחות על קושי ניכר.

בנוסף, 72% מהחברות מדווחות על החמרת תנאי האשראי בשוק, מצד הבנקים. יותר מ-58% מהחברות נדרשות להציג ביטחונות נוספים למסגרת האשראי, לטובת אשראי.

כמו כן, מדווחות חברות בתעשייה על קושי בגביית חובות: כ-81% מהחברות נתקלו בקשיים מול לקוחות, ו-56% מהן מדווחות שנכנסו לחדלות פירעון. כ-66% מהכנסות מדווחות כי הן זקוקות בדחיפות לאשראי חדש או נוסף, להמשך פעילותן התקינה.

צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים, הגיב לסקר וציין כי "מדובר בבעיה שעלולה לפגוע משמעותית ביכולתה של התעשייה להתפתח ולקלוט עובדים. אנו עומדים אל מול איומים יוצאי דופן וחשש ליציבותן של מדינות. בתקופה כזו על המדינה לספק כרית אשראי מספקת שתאפשר לחברות תעשייתיות לשמור ולהגדיל את הפעילות הקיימת".

"מחסום האשראי לא צריך לעמוד בפני שני שליש מהתעשייה, אשר מאופיינת ביציבות, סולידיות וצמיחה עקבית. אני מציע למקבלי ההחלטות ללמוד היטב את האתגרים שמציף הסקר הזה ולהתמודד איתן", הוסיף.