דניאל מעוז על דוכן העדים: לא רצחתי את הוריי - אחי רצח

מעוז: ‏‏"יומיים לפני הרצח הייתה לאחי שיחה עם ההורים. הוא אמר להם - אחותי למדה מה שהיא רצתה, ודניאל למד מה שרצה, וזה מומן. למה אני לא יכול ללמוד?"

‎‎דניאל מעוז, הנאשם ברצח שני הוריו, נורית ונח מעוז, בדם קר, מאשים את אחיו התאום ניר בביצוע הרצח. כך העיד היום (ב') מעוז במשפטו, המתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

‏ביחס לליל הרצח סיפר הנאשם: "הם ישבו על הספה בסלון, צפו ב'ארץ נהדרת'. התחבקנו והתנשקנו, כי לא התראינו שבועיים. אבא מתחיל לנמנם מול הטלוויזיה מול משחק כדורגל. אני נכנס לשירותים, מתארגן לקראת יציאה. מתכופף לקשור את השרוכים כשהדלת פתוחה כדי חריץ, שומע רעש מהדלת ומניח באותו רגע שזה אבי".

‏מעוז המשיך בעדותו: "כעבור מספר שניות אני שומע את קולו של ניר. שומע טון עצבני, לא שומע את טון השיחה. שומע את אבי מדבר, ממלמל. תוך שניות - הם מדברים, אני שומע את אבי צווח. אני רוצה לזוז ולא מצליח, אני מפחד לזוז. אבא שלי צווח משך כמה שניות, שומע קללה ואז את אבי צועק 'נורית, משטרה'. שומע את אמי - צעקה שהיא בהלה אבל לא בקול רם. ואז אני שומע את ניר אומר לה 'תתרחקי'. שומע אותה צווחת, צועקת - 'הוא רוצח אותי, ירצח אותי'".

הסתבכות בהימורים

דניאל מעוז עבד כעורך דין ונהג להמר במועדוני קלפים, ובעקבות זאת נקלע לחובות כבדים בסך מאות אלפי שקלים. לפני הרצח גלש באתרי אינטרנט והתעניין בהשלכות המשפטיות של רצח הורים על-ידי ילדיהם על נושא הירושה.

לפי כתב האישום, באוגוסט 2011 נסע דניאל מעוז לבית הוריו בירושלים, לקח סכין עם להב באורך 18 ס"מ מהמטבח ודקר למוות את הוריו. לאחר מכן שטף את הסכין, חזר לתל-אביב והשליך אותה לאחד מפחי האשפה הסמוכים לביתו. בהמשך הלילה חזר לבית הוריו בירושלים, ניקה את הבית באמצעות אקונומיקה והוציא שרידי DNA מתחת לציפורני האצבעות של גופות הוריו, כדי לטשטש את מעורבותו במעשה.

‏‏"יומיים לפני הרצח הייתה לאחי שיחה עם ההורים. הוא אמר להם - אחותי למדה מה שהיא רצתה, ודניאל למד מה שהוא רצה, וזה מומן. למה אני לא יכול ללמוד?", תיאר דניאל מעוז בעדותו שיחה שהתרחשה כביכול בין ניר לבין ההורים. "יום לפני הרצח אני מתקשר אליו לשאול מה שלומו, כי ידעתי שהוא רוצה ליישר את ההדורים עם ההורים. הוא אמר שהמצב לא טוב. הוא אמר 'אני מסוגל לרצוח אותו על מה שהוא עושה. אני רוצה לדבר איתם, ואני נתקל בחומה, לא באוזן קשבת, בעיקר עם אבא שלי'".

‏שוב ושוב הפנה דניאל מעוז אצבע מאשימה כלפי אחיו. "טון הדיבור שלו", אמר ביחס לאחיו, "ותוכן הדברים שלו היו דברים שלא הכרתי ממנו. הוא דיבר על אבא שלי בצורה מאוד תוקפנית. הוא אמר לי שהוא רוצה לשים סוף לסאגה הזו של המתיחות. הייתי מזועזע, נכנסתי לסחרור ולא חשבתי באופן בהיר. חיפשתי באינטרנט חיפושים ברוח החיפושים שהוצגו בחוות-הדעת. מדובר בסקרנות אקדמית, שמלווה בבלבול, פאניקה, מחשבה לא צלולה. החשש שלי היה שניר יפגע בהוריי". ‏‎‎‏