שנת מאסר למשה זוסמן; ישלם 300 אלף שקל לקורבנות ההונאה

זוסמן, תושב בני-ברק, הורשע במסגרת הסדר טיעון כי קיבל במירמה מיליוני שקלים ממשקיעים והפסיד את רוב הכספים בהשקעות במט"ח

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ב') עונש של שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על-תנאי על משה זוסמן, תושב בני-ברק, שהורשע במסגרת הסדר טיעון כי קיבל במירמה מיליוני שקלים ממשקיעים והפסיד את רוב הכספים בהשקעות במט"ח. בנוסף, קבע בית המשפט כי זוסמן ישלם פיצויים בסך כולל של 300 אלף שקל לקורבנותיו למעשי ההונאה.

"הסיבה להסדר הטיעון המקל לכאורה נעוצה בקשיים בראיות ובעובדה שזוסמן כשל בהשקעותיו אולם לא התכוון לגנוב את הכספים שקיבל לעצמו", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין.

עוד ציין השופט כי זוסמן חתם על הסכמי פשרה עם חלק מהמתלוננים נגדו, ובעקבות הקשיים הכלכליים שנקלע אליהם מכר את דירתו, ועתה הוא מתגורר עם רעייתו וילדיו בבית אמו.

בכתב האישום המקורי נגד זוסמן טענה הפרקליטות כי הוא הציג את עצמו בפני בני משפחתו, חבריו ומכריו כמי שעוסק בהשקעות במט"ח ובסחורות, ובאמצעות הבטחות-שווא שכנע אותם למסור לו סכום כולל של כ-1.8 מיליון שקל, 2.3 מיליון דולר ו-100 אלף אירו, במהלך תקופה של מספר חודשים בלבד. את הכספים, נטען בכתב האישום, שילשל זוסמן לכיסו, ובניגוד למובטח לא השקיע אותו עבור המתלוננים.

ואולם, במהלך המשפט חזרה בה התביעה מהטענה כי זוסמן שילשל לכיסו הפרטי את הכספים שקיבל. זאת, לאחר שהסתבר כי הכספים שנמסרו לזוסמן הושקעו על-ידו במט"ח, אולם בעקבות המשבר הכלכלי שהחל בשנת 2008, הוא הפסיד את רוב הכסף, וזה ירד לטמיון.

עם זאת, זוסמן הורשע, כאמור, בעבירות מירמה, הואיל והוא טען בפני המשקיעים בכזב כי השקעותיו מניבות תשואה גבוהה, ואף שלח לאחד מהם הודעות הנחזות להיות כתובות על-ידי חברת איזי פורקס, שמציגות מצב כוזב של רווחים בשיעור עשרות אחוזים. (ת"פ 10656-05-11).

את זוסמן ייצגו עורכי הדין אלי כהן ואברהם לביא.