IBI: מניות פרטנר וסלקום במחיר נמוך? התחרות עוד לפניהן

מנהל מחלקת המחקר אורי ליכט מגיב להשקת הרשת הסלולרית של גולן טלקום: "אם עד עכשיו התחרות הייתה בשלב המתאבנים, הנה מגיעה המנה העיקרית" ■ מסביר כי גולן טלקום מציעה הנחה של עשרות אחוזים על הקיים היום בשוק

מנהל מחלקת המחקר של IBI אורי ליכט ממהר להגיב היום (ב') על השקת הרשת הסלולרית של גולן טלקום ומציין בשורה התחתונה כי "אני מציע לא להסתנוור ממחירי המניה הנמוכים של חברות הסלולר התחרות הגדולה עוד לפנינו". במילים פשוטות: גם לאחר התרסקות של עשרות אחוזים במחיר מניות סלקום ופרטנר, ייתכן כי נראה ירידות משמעותיות נוספות.

כאמור, גולן טלקום השיקה את הרשת הסלולרי שלה, וליכט מציין כי מי שציפה לדרמה קיבל אותה עם רמות מחירים נמוכות ב-99 שקל לחודש. "הלקוח יוכל לדבר, לשלוח SMS ולגלוש (עד 2G) ללא הגבלה. אם עד עכשיו התחרות הייתה בשלב המתאבנים (מפעילים וירטואלים), הנה מגיעה המנה העיקרית והתחרות עולה מדרגה".

ליכט מוסיף כי מדובר בחבילות שעולות אצל המתחרים כ-150-350 שקל, ולכן מדובר בהנחות של עשרות אחוזים על הקיים היום בשוק.

עם זאת, מדגיש ליכט כי ברמות המחירים הנוכחית (של גולן טלקום, ה.ק.), "קשה מאוד למצוא כדאיות כלכלית למודל והוא תלוי מאוד בהגעה למסה קריטית של לקוחות ושמירה על מודל הוצאות רזה מאד".

בלידר שוקי הון מציינים היום כי "החברות הקיימות יספגו פגיעה מהותית בתוצאות, כאשר אנו צופים עלייה מהותית בשיעורי הנטישה מחברות הסלולר הגדולות ושחיקה נוספת בהכנסה חודשית ממוצעת לרמות של כ-80-85 שקל ואף פחות. למרות הכוונות של חברות הסלולר לא להיגרר למלחמת המחירים, אנו מעריכים כי החברות לא יוכלו לשבת בשילוב ידיים וייאלצו להגיב. כל זה יבוא לידי ביטוי, להערכתנו, גם בשורת הרווח".