אלקטרה: עלייה בהכנסות, ירידה של 32% ברווח הנקי

קבוצת אלקטרה הגדילה את הכנסותיה ברבעון הראשון ל-738.4 מיליון שקל, אולם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ל-23.7 מיליון שקל, עקב ירידה בהכנסות במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל

קבוצת אלקטרה , בניהולו של איתמר דויטשר, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2012 עם עליה של כ-7.6% בהכנסותיה לסך של כ-738.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-685.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול בהיקפי הפעילות נרשם במגזר שירות, אחזקה וסחר ובמגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-77.4 מיליון שקל, לעומת כ-82.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2011. הירידה נובעת מכך, שבמגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נרשמה ירידה בהכנסות וברווח, וזאת לאור העובדה שתוצאות המגזר כללו אשתקד הכנסות ורווחים בגין מספר פרויקטים גדולים באירופה שהגיעו לסיומם.

הרווח הנקי, המיוחס לבעלי המניות של אלקטרה, הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2012 בכ-23.7 מיליון שקל, לעומת כ-34.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה של כ-32%. הירידה נובעת כאמור, מהירידה בהכנסות במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, וכן מעלייה של כ-4 מיליון שקל בהוצאות המימון בעיקר בעקבות השינויים בשערי המטבעות הזרים. בנוסף, הרווח הושפע משערוך מגדל אלקטרה בסך של כ-5 מיליון שקל, לעומת רווח משערוך בסך של כ-8 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהיקפי פעילותה של אלקטרה מתבטא גם בצבר העבודות של הקבוצה, שטיפס משמעותית והגיע בסוף הרבעון הראשון של שנת 2012 לרמת שיא של כ-5.5 מיליארד שקל, תוך הכללת חלק מהעבודות הצפויות בגין פרוייקט עיר הבה"דים בדרום הארץ.

יתרות המזומנים ושווי המזומנים והשקעות לזמן קצר של הקבוצה הסתכמו לסך של כ- 391.9 מיליון שקל. ההון העצמי של הקבוצה, נכון לסוף חודש מרץ 2012, הסתכם בכ-744.7 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיווידנד בסך של כ-50 מיליון שקל שביצעה אלקטרה בחודש מרץ השנה.

בתחילת החודש אישרה ועדת המכרזים של משרד הביטחון את הצטרפותה של אלקטרה להקמה ותפעול של קריית ההדרכה בנגב. אלקטרה שותפה בפרוייקט עם קבוצת מנרב וקבוצת זיסאפל, וחלקה בקבלן ההקמה של הפרוייקט עומד על 30%. כמו כן, אלקטרה שותפה בקבלן התפעול של הפרוייקט בשיעור של 25%. היקף הפרוייקט מוערך בכ-7 מיליארד שקל, והזכיון שבידי קבוצת "מבט לנגב" הוא לתקופה של 25 שנה.

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה: "אלקטרה ממשיכה להציג גידול עקבי בהיקפי פעילותה, דבר המשתקף בראש ובראשונה בצבר העבודות של הקבוצה, שעלה לראשונה לרמה של כ-5.5 מיליארד שקל, והוא מבטיח לאלקטרה זרם תקבולים יציב בשנים הקרובות. הצבר מעיד על חיזוק מעמדה של הקבוצה בשוקי היעד שלה ועל התפתחות מנועי הצמיחה שלה, בעיקר בתחומי ה-facility management, תחת המותג אלקטרה FM, ובפרויקטים לאומיים בתחומי האנרגיה והתשתיות, תחת המותג אלקטרה פאואר".