הסתיימה השביתה באלישרא: העובדים יקבלו מענקים על רווח

לאחר שביתה של יותר משבועיים, הגיעו העובדים להסכם עם נשיא קבוצת אלביט, יוסי אקרמן ■ ההסכם כולל, בין היתר: תוספת שכר לעובדים ומענקים כתלות ברווחים ■ תוקפו: עד מארס 2017

לאחר שביתה של יותר משבועיים, חוזרים עובדי אלישרא הבוקר (ג') לעבודה בחברה. זאת, לאחר שהמו"מ שנערך הלילה בבניין ההסתדרות הגיע יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, להסכם קיבוצי חדש עם נשיא קבוצת אלביט, יוסי אקרמן, הנוגע לחברה של הקבוצה - אלישרא, לה 710 עובדים.

במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים, סוכם כי עובדי אלישרא יקבלו תוספת שכר לכל העובדים, בהיקף של 9.5%. בנוסף לתוספת השכר הקבועה, יינתן מענק רווחים בסך 1,500 דולר לכל עובד, בגין רווחי החברה לשנת 2011. המענק יינתן באופן מידי עם חתימת ההסכם, והוא תקף ל-6 שנים עד למארס 2017.

בנוסף, ההסכם קובע כי החל משנת 2012 יינתנו לעובדים , בנוסף לתוספות הקבועות, חלק מרווחי החברה. על כל רווח נקי של מעל ל-5% בשנה של אלישרא, יינתן לעובדים מענק רווחים דיפרנציאלי בין 1,000 דולר עד 2,000 דולר לכלל העובדים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן אומר היום: "הצלחנו להגיע להסכם לכלל העובדים שבסופו של דבר גם משתף את העובדים ברווחי החברה. ההסכם ייתן תמריץ הן להנהלה והן לעובדים לפעול לטובת החברה".

יו"ר הסתדרות המתכת והאלקטרוניקה, גבי אסרף, אומר היום: "אנו מודים ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני וליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן על הרוח הגבית שנתנו למאבק של עובדי אלישרא ושבלעדיהם ההסכם לא היה רוקם עור וגידים".

מנציגות ועד עובדי אלישרא נמסר כי: "אנו מודים ומעריכים את הסיוע שניתן לנו מההסתדרות והעומד בראשה- עופר עיני באופן האינטנסיבי והמקצועי שבו טיפלו בנו לאורך כל המשבר במטרה להביא לסיומו לשביעות רצונם של העובדים".

במו"מ נטלו מצד ההסתדרות חלק יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות המכתב והאלקטרוניקה, גבי אסרף, יו"ר מרחב רמת גן, אבי גלילי, הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי וועד העובדים.