אקסלנס: הצניחה בסלקום רחוקה מסיום - תרד בעוד 23%

לאחר הירידה ברווחי סלקום עם פרסום דוחותיה היום, נפנים האנליסטים לנתח את העתיד לבוא בפני החברה ■ הראל: "ההכנסות הממוצעת למנוי תמשיך להישחק" ■ לידר: "סלקום טרם ראתה את התחתית"

לאחר הירידה ברווחי סלקום , ליאת גלזר וגלעד אלפר מאקסלנס ברוקראז' מורידים את ההמלצה על החברה ל"תשואת חסר", עם מחיר יעד של 30 שקל למניה - קרי, צניחה של עוד 23% במחיר המניה.

סלקום, נזכיר, דיווחה הבוקר על הכנסות של כ-1.58 מיליארד שקל (427 מיליון דולר) ברבעון הראשון, בדומה לאשתקד. החברה רשמה ירידה של 1.6% בהכנסות משירותים אשר הסתכמו בכ-1.18 מיליארד שקל (319 מיליון דולר) ברבעון, והרווח הנקי צנח ב-43.5% ל-173 מיליון שקל (47 מיליון דולר).

"סך-הכל התוצאות היו בצפי כאשר מצד אחד הן מהוות המשך שחיקה ביחס לרבעון המקביל אך מצד שני הן מהוות סמן עליון לצפוי לנו בהסתכלות קדימה", כותבים באקסלנס.

"אומנם מניות הסלולר ספגו פגיעה קשה עד כה אך המהלכים של החברות החדשות, התחושה של מעט שאננות שהצרכן לא יעבור חברה סלולרית עבור הפרש מחיר של 30-40 שקל בחודש והתבטאות כחלון הבוקר באשר לרפורמות נוספות בסלולר (והפעם בצד המכשירים) מביאה אותנו להמשיך ולחשוב כי טרם הגענו לנחלה ועדיין קיים סיכון במניות", כותבים בבית ההשקעות.

גם בהראל פיננסים לא אופטימיים באשר לסלקום, ומעריכים כי "ההכנסה הממוצעת למנוי תמשיך להישחק ואפילו בקצב מואץ לעומת מה שראינו עד כה ובהתאם סלקום תבצע מהלכים נוספים של התייעלות".

רמי רוזן מבית ההשקעות סבור כי "לאור עליית המדרגה בתחרות בענף והצפוי בהמשך השנה מבחינת המשך ירידת הרווחיות, אנחנו מורידים את המלצתינו מ'תשואת שוק' ל'תשואת חסר' ומעדכנים את מחיר היעד ל-36 שקל למניה".

ומה חושבים בלידר על סלקום? סבינה פודבל, אנליסטית לידר שוקי הון, אומרת: "אנו לא אופטימיים לגבי מניות הסקטור. לאסטרטגיית החדירה של מירס וגולן טלקום תהיה השפעה שלילית מהותית על החברות הקיימות וסלקום ביניהן".

"המניות אינן זולות וטרם ראו את התחתית", מסכמת פודבל, שממליצה על חשיפה "מוגבלת" למניה, עם מחיר יעד של 43 שקל.