רני רהב: "מהכנסת לא רואים את המחאה ברוטשילד"

רהב בכנס אריאל לאתיקה בתקשורת: "רק אם יגיעו 1.5 מיליון אזרחים לכנסת, נבחרי הציבור יבינו שצריך שינוי" ■ עודד בן-עמי: "תוכן שיווקי סמוי הוא דבר מקולל"

"לדעתי ההפגנות ברוטשילד לא נותנות כלום. רק מחאה בירושלים מול כנסת ישראל יכולה לעשות משהו" - כך אמר היחצ"ן רני רהב בכנס האתיקה בתקשורת שנערך היום (ג') במרכז האוניברסיטאי אריאל.

לדברי רהב, "120 חברי הכנסת יכולים לשנות את הדברים - שירות צבאי לכולם, שוויון זכויות וכו'. המחאה לא הגיעה לירושלים, היא לא עברה את רחובות רוטשילד. השינוי מתחיל בירושלים, רק בירושלים. ברגע ש-120 חברי הכנסת יראו 1.5 מיליון אזרחים מול הכנסת, רק אז הם יתחילו להבין שצריך שינוי".

"נאה דורש נאה מקיים"

הכנס, שעיקרו עסק בנושאי האתיקה בתקשורת, עורר ויכוחים רבים בין רהב, המגיש עודד בן-עמי ויועץ התקשורת משה דיין. האחרון טען כי העובדה שעיתונאים מקבלים מתנות מחברות, דוברים ויחצ"נים היא דבר פסול הפוגע ביושרם.

רהב פסל את דבריו על הסף: "הכול מתחיל בנאה דורש נאה מקיים. שאף אחד לא יבוא ללמד אותנו מה זו אתיקה. מי שברברי בחייו יהיה גם ברברי באתיקה. עם כל הכבוד, אם עיתונאי יקבל זר פרחים בחג, זה לא ישנה את דעתו. העיתונאים הישראלים הם מספיק בולדוזרים כדי לעשות את ההבדלה. בסוף היום עיתונאי הוא עיתונאי, יכול להיות שאתה יכול לדבר איתו ולהשפיע, אבל אתה לא יכול לשנות את דעתו בזכות זר פרחים עלוב או ספרון".

"תוכן שיווקי - דבר מקולל"

בהמשך, דובר צה"ל לשעבר ואיש חדשות ערוץ 2, עודד בן-עמי, התייחס לנושא הפרסום והשיווק בתוך תוכניות הטלוויזיה: "אני רואה בתוכן שיווקי סמוי דבר מקולל מבחינה אתית", אמר.

לדבריו, "אני מודה לאלוהים שלפחות בחדשות ערוץ 2 אין דברים כאלה. בשאר התוכניות בערוץ ובגופי תקשורת אחרים זה כן קיים. זה לא אתי. אולי זה צודק מבחינה כלכלית - אבל מסריח".