מניית היום: מזנקת 8.5% במחזור ענק עקב הצלחה בניסוי

פלוריסטם מדווחת היום על תוצאות טובות בניסוי פרה קליני בבעלי חיים ■ מהניסוי עולה, כי טיפול בתאי הגזע מהשלייה שיפר את תפקוד הלב בזמן אי ספיקת לב דיאסטולית, שנגרמה על ידי סכרת בקרב בעלי חיים

מניית פלוריסטם מזנקת בקרוב ל-9% במחזור ענק בבורסה. חברת הביומד ממשיכה להעמיק את המחקר בתחום הלב, ומדווחת היום על תוצאות טובות בניסוי פרה קליני בבעלי חיים. מהניסוי עולה, כי טיפול בתאי הגזע מהשלייה שיפר את תפקוד הלב בזמן אי ספיקת לב דיאסטולית, שנגרמה על ידי סכרת בקרב בעלי חיים. אי ספיקת לב דיאסטולית מתייחסת לירידה בביצועים של אחד מתאי הלב או שניהם בזמן שהלב מתמלא בדם.

המחקר נערך תחת תכנית המסגרת השביעית (FP7) של הנציבות האירופית בשיתוף פעולה עם פרופסור דוקטור קרסטן צשופה והצוות שלו באוניברסיטת לרפואה צ'ריטה בברלין, מרכז ברלין ברנדנבורג לרפואה משקמת בברלין שבגרמניה. ד"ר צשופה הוא גם חבר בוועדת המחקר באגודת אי ספיקת הלב של החברה האירופאית לקרדיולוגיה.

"כרגע, ישנו מספר מוגבל של אפשרויות טיפול באי ספיקת לב דיאסטולית ואפילו פחות אפשרויות לטיפול באי ספיקה דיאסטולית סכרתית," אמר ד"ר צשופה. "מחקר זה מעיד על הפוטנציאל של תאי PLX לרסן את ההתקדמות של אי ספיקת לב דיאסטולית סכרתית ואף לתקן את הנזק הקיים, הנחות שיבדקו בעתיד במחקרים נוספים".

הסכרת נגרמה בקרב שלושים ושישה עכברים, מה שהוביל להתפתחות אי ספיקת לב דיאסטולית בבעלי החיים. אחרי שבעה ימים, בעלי החיים טופלו באמצעות תאי הגזע מהשלייה. לאחר 21 ימים, נבדקו מספר פרמטרים של תפקוד הלב ונמצא שיפור משמעותי בעקבות הטיפול בתאים של פלוריסטם. מקטע הפליטה של הלב השתפר ב-19%, זמן התפוגה של החדר השמאלי ירד ב-16% והקשיחות של החדר ירדה ב-19%.

כמו כן, הטיפול בכל אחת משתי מנות תאי ה-PLX הוביל להשפעה אנטי-דלקתית משמעותית שתועדה על ידי ממצאים כגון ירידה משמעותית במתווכי דלקת מסוג 1 של הדבקות תאי כלי דם בחדר השמאלי ועלייה משמעותית במתווכי אינטרלויקין-10 אנטי דלקתיים בחדר השמאלי.

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם, אמר היום: "כפי שהוכחנו בשבוע שעבר, כאשר התאים שלנו הצילו ילדה בת 7 שסבלה מכשל חמור במח העצם, המטרה של פלוריסטם היא לייצר תרופה תאית המאפשרת טיפול כמה שפחות פולשני, למגוון מחלות מסכנות חיים".

עוד אמר אברמן: "מחלת לב דיאסטולית מתפתחת לאורך השנים כתוצאה -מגורמים שונים ושכיחותה גבוהה אצל חולי סכרת. במחקר זה, תאי ה-PLX הצליחו לשפר את תפקוד הלב באמצעות עירוי פשוט ולא פולשני. המחקר האחרון פותח את הדלת לפיתוחו של טיפול פשוט, שיציב את תאי ה-PLX כאופציה ראשונה לטיפול באי ספיקה דיאסטולית. תוכנית המסגרת השביעית של הנציבות האירופית תמכה במחקר זה ואנו מאוד מרוצים מהממצאים. אני מאמין שמידע זה, ביחד עם נתונים על אוטם שריר הלב שהוכרזו בעבר, מעידים על כך שלתאי ה-PLX שלנו יש פוטנציאל גדול להפוך למוצר חשוב עבור מגוון של מחלות לב".