ביל גרוס: "אירופה היא כמו גידול שמתפשט ומסכן את העולם"

מנכ"ל קרן הגידור הגדולה בעולם, טוען במאמר מיוחד שפורסם ב"פיננשל טיימס" כי הכלכלה הגלובלית שבעבר הייתה ניזונה מהכלכלות המתפתחות הפכה עתה לניצודה ■ בהמשך דבריו הוא יצא נגד הדפסות הכספים שאליהם התמכרו השווקים

ביל גרוס, מנכ"ל פימקו, קרן הגידור הגדולה בעולם, טוען במאמר מיוחד שפורסם ב"פיננשל טיימס", כי משבר החוב הפוגע בכלכלה הגלובלית יחמיר אף יותר בחודשים הקרובים. במאמר, משתמש גרוס בשתי מטאפורות כדי להמחיש את טיעוניו - לוויתנים ומחלת הסרטן.

"כפי שחייו של הלוויתן הגדול תלויים בפלנקטון הימי (פלנקטון הוא השם שניתן לצבר של אורגניזמים זעירים השוכנים באוקיינוסים) כך גם הכלכלה הגלובלית שולטת במערכות הפיננסיות והמסחר, ניזונה ומתפתחת על חשבון הכלכלות המתפתחות", כותב גרוס.

בהמשך דבריו אומר גרוס כי הכלכלה הגלובלית "סובלת מעודף של נוזלים" ונרדפת על ידי הכלכלות המתפתחות, זאת בשל הדפסות הכספים המאסיביות של הבנקים המרכזיים במדינות אירופה ובמדינות אחרות. "כעת, הצייד הפך לניצוד".

גרוס עושה במהלך המאמר שכתב שימוש במטאפורה של מחלת הסרטן וטוען כי כי השווקים הפיננסים התמכרו להקלות מוניטריות ומדיניות פיסקאלית הננקטת על ידי הבנק המרכזי של אירופה. גרוס טוען גם כי משקיעים מתכננים את אסטרטגיית ההשקעות שלהם בהתאם למדיניות זו. "אירופה היא בסך הכל סרטן מקומי ששולח את גרורותיו לככלכלה הגלובלית ומסכן את קיומה".