דיסקונט השקעות: מידרוג בוחנת הורדת הדירוג של החברה

דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי העבירה העדכון בדבר בחינת הדירוג לבורסה, אתמול בלילה ■ נזכיר כי גם S&P מעלות מחזיקה בתחזית שלילית על החברה

חברת דיסקונט השקעות הודיעה הלילה (ד') כי חברת הדירוג מידרוג, תדון בתקופה הקרובה באפשרות של הפחתה מסוימת בדירוג איגרות החוב של החברה מקבוצת אי.די.בי, אשר בשליטתו של נוחי דנקנר. בנוסף לכך, מעדכנת דסק"ש כי בחברה בוחנים עדכון למתווה מיזוגה המתוכנן עם חברת כור.

באשר למתווה המיזוג בין דסק"ש וכור (המוחזקת בכ-70.1% בידי דסק"ש) מעדכנות החברות כי הן בוחנות שינוי בו, אשר עשוי לכלול הגדלה של שיעור האג"ח של כור אשר יירכשו במסגרת המיזוג. כמו כן, הדגישו שתי החברות כי בשלב זה "אין וודאות" באשר להשלמת הסכם המיזוג או תנאיו.

אזהרת מידרוג לדסק"ש מגיעה לאחר שמוקדם יותר השבוע, הוציאה חברת הדירוג השנייה בישראל - S&P מעלות - עבודה במסגרתה היא מצמידה תחזית שלילית לחברת דסק"ש ושאר החברות הבנות בקבוצת אי.די.בי (כלל תעשיות, כור ואי.די.בי פתוח).

עוד הורידו ב-S&P מעלות את דירוג האשראי של אי.די.בי ל-"BBB-" מדירוג קודם של "A", וכן את הדירוג של החברה הבת אי.די.בי פתוח ל-"BBB+" מדירוג קודם של "A" - עם תחזית "שלילית", כאמור, לשתי החברות. המהלך של S&P מעלות היה הראשון של סוכנות דירוג כלשהי לאחר הנפילה באיגרות החוב של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח בתקופה האחרונה - למרות המינוף הגבוה ותשואות האג"ח הגבוהות של הקבוצה.