דיווח: הבנק המרכזי האירופי שוקל להקפיא נכסי בנקים ביוון

(עדכון) - זאת, אם הממשלה במדינה לא תאיץ את תהליך הזרמת ההון לבנקים ■ על פי דיווח בעיתון כלכלי הולנדי, הבנק המרכזי האירופי הפחית את הזרמת הכספים מכיוון שהמדינה לא מבצעת רפורמה במערכת הבנקאות

הבנקים של יוון נמצאים בבעיית נזילות חריפה שתורמת למצב הכלכלי הכללי של המדינה, אולם נראה כעת שהבעיה הזאת הולכת להחריף עוד יותר.

על פי דיווחים מהערב (ד') הבנק המרכזי האירופי שוקל להקפיא נכסים של בנקים יווניים אם הממשלה במדינה לא תאיץ את תהליך הזרמת ההון לבנקים.

מוקדם יותר דיווח העיתון הכלכלי ההולנדי Financieele Dagblad כי הבנק המרכזי האירופי מתכוון להפחית את תמיכתו בבנקים היוונים. בדיווח שהתפרסם היום בעיתון נטען, שהבנק המרכזי האירופי דוחה בתוקפה האחרונה בקשות מצד הבנקים ביוון להזרמת כספים נוספים אליהם, מה שהופך אותם לתלויים יותר ויותר בבנק המרכזי היווני. העיתון טוען שהדברים מבוססים על מקורות בבריסל, בירת בלגיה.

בסוף ינואר, הזרים הבנק המרכזי האירופי כ-73 מיליארד אירו לבנקים ביוון על מנת לעזור להם עם בעיית הנזילות שלהם, אבל הסכום הזה נחתך בקרוב ל-50% היום, כך מדווח העיתון הגרמני. על פי העיתון הסיבה לקיצוץ בהזרמת הכספים הינה סירובה של יוון לבצע רפורמה במערכת הבנקאות שלה, למרות שכבר קיבלה 25 מיליארד אירו למטרה הזאת.