מניית היום: חברת ביומד המזנקת 7.5% בעקבות דוח טוב

מזור דיווחה על הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2012 של כ-9.22 מיליון שקל, גידול של כ-45% בהשוואה להכנסות של כ-6.35 מיליון שקל ברבעון המקביל

חברת מזור רובוטיקה, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית בניתוחים מונחי הדמיה, פרסמה היום דוחות טובים. בעקבות הפרסום רושמת מניית מזור עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה.

מזור דיווחה על הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2012 של כ-9.22 מיליון שקל, גידול של כ-45% בהשוואה להכנסות של כ-6.35 מיליון שקל ברבעון המקביל וגידול של 32% בהשוואה להכנסות של כ-7 מיליון שקל ברבעון הקודם.

הגידול בהכנסות מזור נובע בעיקר מהצלחת מאמצי המכירה בשוק האמריקני, שהתבטא ב - 3 עסקאות מכירה של המערכת הרובוטית ברבעון הראשון. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2012 הגיעה מזור ל-12 מערכות רובוטיות מותקנות בשוק האמריקני, זאת הודות להצלחת אסטרטגיית החברה בהשקת הדור החדש והמתקדם של המערכת הרובוטית של החברה ה-Renaissance ב-2011.

בחברה מציינים כי השקת ה-Renaissance ביססה את מחירי המכירה של המערכות הרובוטיות בארה"ב וסייעה בהמשך הגידול בכמות הניתוחים שבגינם מקבלת החברה תשלום בעבור השימוש בערכות המתכלות שהחברה מוכרת.

הכנסות החברה בשוק האמריקני הגיעו ברבעון לכ-8.5 מיליון שקל, גידול של 100% בהשוואה להכנסות של כ-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. במקביל לצמיחת החברה במכירת המערכות הרובוטיות, נמשך הגידול בהכנסות מזור ממכירת ערכות מתכלות והכנסות בגין שירות ואלה הסתכמו ברבעון הראשון בכ-2.18 מיליון שקל, גידול של יותר מ- 100% בהשוואה להכנסות של כ-1.04 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

השקת מערכת ה-Renaissance ועליית מחירי המכירה באו לידי ביטוי גם בשיפור בשורת הרווח הגולמי של מזור. החברה רשמה ברבעון רווח גולמי של 6.95 מיליון שקל, גידול של 50% בהשוואה לרווח גולמי של 4.64 מיליון שקל ברבעון המקביל וגידול של 36% בהשוואה לרווח הגולמי של החברה ברבעון הקודם. שיעור הרווח הגולמי של מזור ברבעון הראשון של 2012 הגיע לכ- 75% מסך ההכנסות, גידול בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 68% מסך ההכנסות בשנת 2011. הגידול ברווחיות הגולמית הוא בעיקר תוצאה של גידול בהיקף המכירות וכן מכירת מערכות ה-Renaissance במחירי מכירה גבוהים.

ההפסד התפעולי של מזור ברבעון הסתכם בכ-4.18 מיליון שקל, צמצום של כ-20% בהשוואה להפסד התפעולי של החברה ברבעון המקביל וברבעון הקודם. הצמצום בהפסד התפעולי הושג חרף גידול של 34% בהוצאות המכירה והשיווק עקב עיבוי כוח המכירה בארה"ב ומאמצי החדירה לשווקים חדשים.

ההפסד הנקי של מזור ברבעון הסתכם בכ-4.71 מיליון שקל, צמצום של 16% בהשוואה להפסד נקי של 5.64 מיליון שקל ברבעון המקביל וצמצום של 6% בהשוואה להפסד נקי של כ-5 מיליון שקל ברבעון הקודם.

"נקדם את מכירת המערכות הרובוטיות באירופה ובאסיה"

אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה, מציין כי "אני שמח שהרבעון הראשון של 2012 ממשיך את מגמת הצמיחה בחברה ומהווה נדבך נוסף בהצלחת תוכנית העבודה האסטרטגית שלנו בחדירה לשוק האמריקני. ההשקה המוצלחת של מערכת ה-Renaissance החדישה, העלייה במכירת המערכות, ביסוס מחירי המכירה הגבוהים בארה"ב, הגידול במכירת ערכות מתכלות ושירותים כתוצאה מעליית מספר האתרים והגידול בשימוש ובשביעות הרצון של הלקוחות מהמערכת, חיזקו את מעמדה העסקי והתחרותי של החברה ומציבים את מזור בעמדה נוחה להמשך צמיחה".

"נוסף על הצמיחה החדה במכירות בשוק האמריקני, הצליחה מזור ברבעון הראשון להשיג שני יעדים חשובים בעלי פוטנציאל להגדלת הצמיחה. היעד הראשון - קבלת הזמנות ראשונות לאספקת שלוש מערכות רובוטיות בסין, זאת כחלק מהסכם הפצה בלעדי שתכליתו קידום וקבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים לשיווק של המערכות בסין. היעד השני - חתימת הסכם למכירת מערכת שנייה בתוך כשבועיים ברשת בתי חולים חשובה בארה"ב (Florida Hospital) . מכירה זו נסמכת על אסטרטגיית השיווק והמכירות של החברה בארה"ב המתמקדת גם במכירה לרשתות בתי חולים, מתוך הבנה כי באופן זה ניתן לקצר תהליכי מכירה נוספים בתוך אותה רשת".

"הצמיחה החדה במכירות ללקוחות בשוק האמריקני, בו פועלת החברה בערוצי מכירה ישירים, תורמת לרמת הרווחיות הגולמית הגבוהה. בכוונת מזור להמשיך ולקדם במקביל לפעילות בארה"ב גם את מכירת המערכות הרובוטיות באירופה ובאסיה. אנחנו מצפים שצעדים ראשונים שביצענו במהלך 2011 וראשית 2012 יבואו לידי ביטוי כבר במהלך 2012".