יהדות ארה"ב נרתמת למאבק בהשתקת נשים ברדיו קול ברמה

אלפי יהודים אמריקנים שלחו מיילים לחברי הרשות השנייה, במחאה על ההחלטה לאפשר את הגבלת השעות שבהן מותר לנשים לעלות לשידור בתחנה החרדית

אלפי יהודים אמריקנים שלחו אמש (ג') מיילים לחברי מועצת הרשות השנייה, במחאה על ההחלטה לאפשר את הגבלת השעות שבהן מותר לנשים לעלות לשידור בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה".

בחודש שעבר החליטה המועצה להוריד את מכסת השעות שבהן מותר לנשים לעלות לשידור ב"קול ברמה" מ-6 ל-4 שעות. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", על חודו של קולו של יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, שהשתמש בזכות ההצבעה הכפולה השמורה לו, הועברה ההחלטה להקטין את שעות השידור. הצבעתו של אבישר גרמה לכעס מצד חברי מועצה, שדרשו דיון חוזר.

אתמול, בשעות הלילה המאוחרות, החלו חברי המועצה לקבל אלפי מיילים מתיבות מייל אישיות שונות בארה"ב, המתלוננים על החלטת המועצה. מאחורי המיילים עומדת "הקרן החדשה לישראל", שפרסמה באתר באנגלית שלה הסברים על הדרת הנשים ברדיו וכן הוראות לשיגור העצומה.

מ"הקרן החדשה לישראל" נמסר: "הקרן החדשה לישראל והארגונים החברתיים הנתמכים על-ידה נאבקים שנים רבות נגד הדרת נשים, נושא שמסעיר ומדאיג גם את יהדות התפוצות, ובפרט ארה"ב. חברי מועצת הרשות השנייה נושאים באחריות ציבורית מלאה להחלטות בדבר שידורי הרדיו האזורי בישראל. הפנייה אליהם לגיטימית לחלוטין".

מרדיו "קול ברמה" נמסר: "מה גרם לכך שבן-לילה אלפי מיילים נשלחו לרשות השנייה בזמן כה קצר? אם התלונות היו נשלחות לאורך זמן, אזי רמת המהימנות של מקור המיילים הייתה עולה. לפיכך, אין בכוונתנו להתייחס לפעולה טכנולוגית בסיסית שכל חובב מחשבים יכול לייצר".

אבישר התייחס לדברים ואמר כי "הרשות רואה בחומרה את הטרדת חברי המועצה באמצעות טרור אינטרנטי, ותבדוק את כל האפשרויות להגנה על החברים ולמיצוי הדין מול הגורמים שיזמו וביצעו את המתקפה".