ינון מגל פירגן ליעקב אילון - וזומן לבירור משמעתי

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, זימן את מגיש "מבט" לבירור משמעתי, לאחר שזה התייחס לעזיבתו של יעקב אילון את חדשות 10 בכתבה ב"מעריב"

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, זימן את המגיש המרכזי של מהדורת "מבט" של ערוץ 1, ינון מגל, לבירור משמעתי, לאחר שזה התייחס לעזיבתו של יעקב אילון את חדשות 10 בכתבה בנושא בעיתון "מעריב".

ל"גלובס" נודע כי מגל זומן לבירור מאחר שכביכול "התראיין ללא אישור, בניגוד לנהלים". הבירור צפוי להתקיים בימים הקרובים.

בכתבה לקראת עזיבתו של אילון את חדשות 10, שהתפרסמה ב"מעריב" ב-28 באפריל, סוקרה דמותו של אילון, ומגל התייחס בה בשתי שורות לסגנון הגשתו של אילון והחמיא לקולגה מערוץ 10. כשבועיים לאחר מכן ניתנה הוראה לזמן את מגל לבירור משמעתי על הציטוט שנתן.

לפני כחודשיים החלה יוזמה להחלפת מגל ושותפתו להנחיית "מבט", מירב מילר, אולם הדבר לא עלה לדיון מול המגישים. מאז החלו סדרה של "הנחתות" על מגל ומילר ושינויים בתנאי עבודתם. הם הונחו להגיע מוקדם יותר למערכת, והוטלו עליהם משימות אשר אינן מתבצעות על-ידי מגישי חדשות. כמו כן שונו ההטבות השונות שניתנו להם.

"זה נראה כמו המשך רדיפה של ההנהלה אחרי מגל, שהוא עובד טוב ומקצועי", אמר גורם בכיר ברשות השידור ל"גלובס", "במסגרת הניסיונות 'לתפור לו תיק' ולהדביק לו שם של עובד בעייתי. כל זאת, בשל החטא הקדמון שהוא מונה על-ידי המנכ"ל הקודם, מוטי שקלאר".

על-פי אותו גורם, מנסים לבנות למגל "תיק" שישרת את המערכת לכשיעלה הצורך לנמק את החלפתו בתום חוזהו.

מגל סירב להגיב לידיעה. מרשות השידור נמסר בתגובה: "הרשות אינה עוסקת בעניינים הנוגעים לעובדיה באמצעי התקשורת". עוד נמסר כי "הרשות לא מתייחסת לשקרים וספינים תקשורתיים שמפיצים גורמים אינטרסנטיים ברשות ומחוצה לה".