הפתעה בארה"ב: התפוקה התעשייתית זינקה ב-1.1% באפריל

קונצנזוס האנליסטים עמד על עלייה של 0.6% בלבד ■ גם התחלות הבניה הפתיעו ועלו ב-2.6% באפריל, לרמה של 715 אלף (בשיעור שנתי) ■ אישורי הבניה אכזבו וירדו לרמה של 720 אלף - מתחת לצפי

נתוני מאקרו שפורסמו היום (ד') ומתייחסים לשוק הדיור ולמגזר התעשייה בארה"ב מקיפיצים את החוזים העתידיים של וול סטריט ומאותתים על פתיחה חיובית. אישורי הבנייה לחודש אפריל אומנם אכזבו מעט והצביעו על ירידה לרמה של 715 אלף, כאשר הצפי עמד על 750 אלף (בשיעור שנתי), ואילו התחלות הבניה זינקו ב-2.6% לרמה של 715 אלף (בשיעור שנתי) לעומת צפי ל-690 אלף (בשיעור שנתי).

הממשל האמריקני עדכן את הנתונים של החודש הקודם כלפי מעלה. נתון התחלות הבניה עודכן מעלה לרמה של 699 אלף (בשיעור שנתי), לעומת 650 אלף באומדן הקודם. נתוני אישורי הבניה עודכנו לרמה של 769 במארס, לעומת הנתון הקודם - 764 אלף, כך שהנתון של אפריל מהווה ירידה של 7% באישורי הבניה.

בנוסף, הנתונים מראים כי באפריל חלה עלייה של 2.3% בבניית בתים פרטיים לרמה של 492 אלף (בשיעור שנתי) לעומת 482 אלף בחודש הקודם.

שוק הדיור עדיין נחשב לעקב אכילס של הכלכלה האמריקנית, ואנליסטים רבים טוענים כי הוא מראה סימני התאוששות, לעומת הקריסה הגדולה שלו לפני כ-6 שנים.

"נתוני המאקרו נראים בבירור בשטח. בשוק הנדל"ן הסיטונאי, בו רוכשות חברות בתים מעוקלים מבנקים, נרשמה עלייה בפועל של בין 10% ל-15% במחיר הנכסים. אומר שלומי ברנובסקי, מנכ"ל ובעלים של חברת SB Capital המוכרת ומתחזקת בתים פרטיים באזור מישיגן".

"אנו רואים בשטח לחץ של ביקושים הן בתחום השכירויות והן בתחום המשקיעים בנדל"ן שמגיעים מישראל וממדינות אחרות בעולם כמו סין קנדה ואוסטרליה. המשקיעים בנדל"ן בארה"ב מבינים כי חלון ההזדמנויות הנוכחי הולך ונסגר לקראת התאוששות בקצב מהיר במחירי הנכסים", הוא מוסיף.

המגזר התעשייתי ממשיך להתאושש

מאוחר יותר פורסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש אפריל, שהפתיע לטובה וזינק ב-1.1%, לרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2010. צפי האנליסטים הצביע על עלייה של 0.6% בלבד. הפדרל ריזרב שפרסם את הנתונים אמר כי חל שיפור ניכר בתעשיית הרכב ובתחום מכרות המחצבים. בנוסף, הוא עדכן את הנתון של חודש מארס לעלייה של 0.6% לעומת הנתון הקודם שפורסם לפיו הוא נותר ללא שינוי.

ב-17:30 יפורסם נתון מלאי הנפט שצפוי לרשום עלייה של 1.5 מיליון חביות נפט, לעומת אומדן קודם של 3.7 מיליון חביות.

גולת הכותרת היום תהיה פרסום פרוטוקולי הריבית לחודש מאי שיפורסמו בשעה -21:00, כאשר המשקיעים יחפשו רמזים חדשים לגבי האפשרות שהפדרל ריזרב ישיק תוכנית רכישות אג"ח נוספת (QE3).