"הטיפול של נציב התלונות בתלונה נגד אלשיך מתמשך מדי"

‎לטענת גורמים המקורבים לנציבות, קיים חשש שנעשה ניסיון ללחוץ על הנציב לרכך את מסקנותיו הצפויות לגבי אלשיך בפרשת "הפרוטוקול המשופץ" ■ אלשיך: "אין אמת בטענה" ■ הנציב גולדברג: "משך הבירור נקבע רק לפי מורכבות התלונה"

גורמים המקורבים לנציבות תלונות הציבור על שופטים טוענים כי הטיפול בתלונה נגד שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, בפרשת "הפרוטוקול המשופץ", מתמשך יתר על המידה וחורג מהטיפול הרגיל שלו זוכות תלונות מצד הנציב.

בימים האחרונים התייצבה אלשיך ל"שימוע" בפני הנציב, אליעזר גולדברג, וזאת לקראת השלמת הליך גיבוש החלטתו בתלונה שהגיש ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין.

אף שתלונת הלשכה נגד אלשיך הוגשה לנציבות כבר בינואר האחרון, טרם הסתיים הטיפול בה. יצוין כי בדוח השנתי שהנציב אליעזר גולדברג הגיש לפני שבועות אחדים, צוין כי זמן הטיפול הממוצע בתלונות נגד שופטים עומד על חודשיים.

גורמים משפטיים אף הביעו חשש שמא נעשה ניסיון ללחוץ על גולדברג לרכך את מסקנותיו הצפויות. יצוין כי זימונה של אלשיך ל"שימוע", לאחר שכבר קודם לכן העבירה לבקשת הנציב את התייחסותה לפרשה בכתב, מלמד כי הנציב שוקל לקבוע כי התלונה נגדה מוצדקת.

בתגובה לפניית "גלובס" מסר הנציב גולדברג כי "טיוח איננו מצוי בלקסיקון של הנציב. לחצים אינם מוכרים בעבודתו, וכל תלונה מתבררת לגופה, ללא מעורבות כלשהי. משך בירורה של תלונה נקבע אך ורק על-פי נסיבותיה ומורכבותה".

השופטת אלשיך מסרה, באמצעות דוברת בתי המשפט, כי אין אמת בטענה שהיא מפעילה לחצים, ישירים או עקיפים, על הנציב כדי שזה ירכך את החלטתו.

36 שינויים

הפרשה החלה בספטמבר 2011, בדיון שהתקיים באולמה של אלשיך בעניין כינוס נכסים. בדיון התנהל דיאלוג חריף בין אלשיך לבין עו"ד רפאל ארגז, נוכח טענתה של אלשיך כי ארגז הסתיר ממנה מידע הנוגע לתיק. אלשיך הכתיבה לפרוטוקול דברים חריפים נגד ארגז, ואף הודיעה כי הפרוטוקול ישמש לצורך הגשת תלונה נגדו לוועדת האתיקה, מטעם הנהלת בתי המשפט. אלא שעותק הפרוטוקול שצורף לתלונה כלל 36 שינויים ותוספות ביחס לפרוטוקול המקורי, שעותק ממנו קיבל עו"ד ארגז מהקלדנית של אלשיך.

בעקבות זאת החליטה ועדת האתיקה במחוז תל-אביב של הלשכה, בראשות עו"ד אפרים נוה, לגנוז את תלונתה של אלשיך נגד עו"ד ארגז, ובמקביל הגיש ועד המחוז תלונה נגד השופטת לנציבות התלונות נגד שופטים.

בהמשך הפיץ היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, לכלל הגורמים הבכירים במערכת המשפטית מכתב, ובו הטיח ביקורת חריפה נגד נוה, ואף האשימו כי הוא עושה שימוש פוליטי בוועדת האתיקה.

לייזר אף איים כי הנהלת בתי המשפט שוקלת הגשת תלונה משמעתית נגד נוה עצמו. ואולם, לשכת עורכי הדין החליטה לגנות את מכתבו של לייזר ולגבות את התנהלותו של נוה.