הרס"ר הפך ליו"ר: צביקה שרף מונה ליו"ר ספקטרוניקס

שרף, שצפוי להשתכר כמה עשרות אלפי שקלים בחודש: "זאת גם ציונות, כי המפעל בשדרות; חברים ומשפחה אמרו לי 'מה אתה נוסע לשם'"

צביקה שרף, מגדולי מאמני הכדורסל בישראל המשמש כיום כפרשן, מונה לתפקיד יו"ר חברת ספקטרוניקס, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות גילוי להבות וגזים, וכיבוי אש לשימושים צבאיים ואזרחיים.

ספקטרוניקס, שבשליטת יחיאל ספקטור, נסחרת לפי שווי של 255 מיליון שקל. שרף כיהן בעבר כדירקטור בחברה במשך כ-4 שנים, אך נאלץ לעזוב לטובת משרת אימון ברוסיה. תנאי העסקתו בחברה טרם פורסמו, אך הוא צפוי להשתכר כמה עשרות אלפי שקלים בחודש.

שרף מונה לתפקיד לאחר שהבעלים והמנכ"ל, ספקטור, נאלץ לפרוש ממשרת היו"ר בפברואר השנה; זאת בעקבות דרישת רשות ני"ע כי יבחר אחד מבין שני תפקידיו בחברה. ספקטור בחר להמשיך במשרת המנכ"ל בחברה, שבה הוא מחזיק 34% מהון המניות.

שרף (61) הוא בעל השכלה תיכונית. הוא משמש מאמן כדורסל כבר 35 שנים, בארץ ובחו"ל (בין היתר אימן מספר קדנציות את מכבי ת"א ונבחרת ישראל). שרף נודע כמאמן בלתי מתפשר, וזכה לכינוי "הרס"ר". בנוסף, שימש כמנכ"ל מרכז הספורט בצהלה במשך שנתיים.

"תמיד ניהלתי דברים"

שרף אמר היום (ד') ל"גלובס": "בעלי השליטה הציעו לי את התפקיד, ונעניתי. ספקטרוניקס היא חברה מצוינת, שמתנהלת בצורה מדהימה ויש לה מוצר נהדר. זאת חברה מובילה שמתחרה בהצלחה עם חברות ענקיות בעולם, ומספקת מערכות לצבא האמריקני ולשוק האזרחי. מחלקת המו"פ לא שוקטת על השמרים לרגע. זאת גם ציונות, כי מפעל החברה בשדרות, והם מעולם לא עזבו, גם בזמן התקפות הטילים מעזה. חברים ומשפחה אמרו לי 'מה אתה נוסע לשם'".

ספקטרוניקס סיימה את 2011 עם הכנסות של 41 מיליון דולר (לעומת 72 מיליון דולר ב-2010), ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 7.3 מיליון דולר (לעומת 24.3 מיליון דולר בשנת 2010).

- איזה ניסיון או יכולת אתה מביא לתפקיד?

"תמיד ניהלתי דברים נוספים במקביל למכבי ת"א. יש לי כושר ניהול והבנה לא רק בכדורסל, ואני מאמין שאעשה זאת היטב. לחברה יש גם כלים נוספים להתמודד, כולל מנהלים טובים ומשרדי רו"ח ועו"ד מובילים".