כתב אישום נגד עדן אוחיון: רצח את גדי ויכמן בסכין מטבח

עדן אוחיון, צעיר מבאר-שבע, מואשם כי רצח את ויכמן, שירד לבקש שקט מחבורת הצעירים שהרעישו תחת ביתו ■ הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ה') לבית משפט המחוזי בבאר-שבע כתב אישום נגד עדן אוחיון, באשמת רצח גדי ויכמן בליל שבת לפני שבועיים.

כתב האישום מייחס לאוחיון בנוסף לעבירת הרצח גם עבירות של החזקת סכין, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. בד-בבד הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לעצור את אוחיון עד תום ההליכים נגדו.

על-פי כתב האישום, בין אוחיון לבין ויכמן לא היתה כל היכרות מוקדמת. לטענת הפרקליטות, באותו לילה לאחר חצות שהה אוחיון יחד עם חברתו מ"ח ושלושה מחבריו סביב הספסלים בפארק השכונתי הנמצא סמוך לבניין מגוריו של ויכמן. אוחיון נשא על גופו סכין מטבח, שאיתה נהג להסתובב באופן קבוע. הוא וחבריו הקימו רעש רב, שבעטיו התעוררה בתם הפעוטה של ויכמן ובת-זוגו מיכל.

בשלב מסוים יצאה מיכל אל המרפסת המשקיפה על הפארק, וצעקה לעבר אוחיון וחבריו שיהיו בשקט - אך ללא הועיל, ובעקבות זאת התקשרה מיכל למשטרה. גם ויכמן עצמו קרא להם להיות בשקט, ואולם אוחיון השיב לו, על-פי כתב האישום: "בן זונה", ובהמשך אמר לו: "בוא נראה אותך, תבוא לפה". מיכל התקשרה שוב למשטרה, והמוקדן אמר לה שהם שולחים ניידת למקום.

בסמוך לשעה 2:15 בלילה ירד ויכמן מדירתו והחל ללכת לכיוון הנאשם וחבריו. לטענת הפרקליטות, "מיכל, שחששה לגורלו, צעקה מהמרפסת למנוח שיחזור הביתה. אוחיון קפץ מהספסל והחל להתקדם לכיוון המנוח. חברתו של אוחיון, מ"ח, אמרה לו 'תעזוב, בוא נלך', אך אוחיון המשיך להתקדם במהירות לכיוון ויכמן. ויכמן נגח עם ראשו בפניו של אוחיון ופגע בשפתיו. כתוצאה מכך דימם אוחיון משפתו.

"אוחיון נהדף מעט לאחור אך נותר עומד על רגליו, והתקדם לעבר גופו של ויכמן כשהוא אוחז בידו בסכין אותה שלף ממכנסיו. הוא נעץ את הסכין בחוזקה ישירות בעומק חזהו השמאלי של ויכמן, ואז חתך עם הסכין בתוך חזהו של המנוח משמאל לימין, ושלף את הסכין בחזרה מתוך גופו של המנוח. המנוח התמוטט במקום כשדם רב נוזל מחזהו, כל זאת כאשר מיכל צופה במתרחש ממרפסת ביתה".

על-פי כתב האישום, לאחר מכן נמלטו אוחיון וחבריו מהמקום, ובדרך השליכו את הסכין לפח אשפה סמוך. כתוצאה מהדקירה מת ויכמן. אוחיון וחברתו הגיעו לביתה, ונשארו שם עד לבוקר המחרת.

לטענת הפרקליטות, אוחיון הורה לחברתו "שאם השוטרים יחקרו אותה, תשקר ותגיד שהנאשם היה בביתה בערב שישי, שהם היו למטה בין השעות עד אחת בלילה ואז הלכו לישון".

עוד מואשם אוחיון כי אמר ל-מ"ח ש"תשמור על הפה שלה, כי היא פולטת יותר מדי דברים, והוא 'יאכל אותה' בגללה".

בין הראיות שבידי התביעה - עדותה של מ"ח, חברתו של אוחיון, ששללה בעדותה את הטענה כי הנאשם היה "מסטול" בעת ביצוע הרצח בשל שתייה מרובה של אלכוהול, וכן את טענתו שכי נפל ארצה לאחר שויכמן נגח בראשו.

אוחיון עצמו הכחיש בעדותו הראשונה כי נכח באירוע, ואולם בהמשך שינה את גירסתו ואישר כי דקר את ויכמן, אך טען כי עשה זאת כשהיה "מסטול". לטענתו, לאחר שויכמן נגח בו הוא נפל ארצה, הסכין נפלה, הוא הרימה וכיוון אותה לעבר רגליו של ויכמן. בהמשך, בשיחזור, טען אוחיון כי היה "מטושטש" ולא ראה היכן פגעה הסכין בגופו של ויכמן.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד טל אדיר כהן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

משפטו של אוחיון ייפתח ביום ראשון בעוד כשבועיים וחצי, בפני השופטת רויטל יפה-כץ. (תפ"ח 34170/05/12).