אורקה סורג'יקל של גפן קיבלה אישור CE לשיווק באירופה

אורקה סורג'יקל מציעה פתרון ייחודי להכנת המטופל לניתוח לייזר להסרת משקפיים

­גפן השקעות מודיעה היום כי אורקה סורג'יקל, חברת פרויקט של חממת מיט"ב, העוסקת בפיתוח מכשיר לגילוף הקרנית כהכנה לניתוח לייזר להסרת משקפיים, קיבלה אישור CE Mark מהרשויות הרגולטוריות באירופה, המאפשר שיווק המוצר במדינות האיחוד האירופי.

אורקה סורג'יקל מציעה פתרון ייחודי להכנת המטופל לניתוח לייזר להסרת משקפיים. על ידי הלהב הפולימארי הזעיר החד פעמי שפיתחה החברה, EpiClear, ניתן להסיר ביעילות ובעדינות את רקמת הקרנית ללא פגיעה בשכבת המטרה - שכבת Bowman, הממוקמת תחת שכבת האפיטל בקרנית. גילוף מדוייק של שכבות האפיטל מאפשר החלמה מהירה מהפרוצדורה והגדלת האפקטיביות והדיוק. לאחר סיום הטיפול, גדלה רקמה האפיטל בצורה מלאה וטבעית ללא צלקות או משקעים.

מידי שנה מתבצעים בארצות הברית וב 5 המדינות המובילות באירופה כ-3 מיליון ניתוחים להסרת משקפיים באמצעות לייזר עם צמיחה שנתית של 6.5%. הטיפול המקובל היום, מתבצע בעזרת סכין או לייזר היוצרת מתלה בקרנית לביצוע הטיפול ולאחר מכן הקרנית מוחזרת למקומה. תהליך זה הינו מסובך יותר עבור הרופא וכן, המוסרת הקרנית מצטלקתולעולם אינה מתאחה לגמרי.

יריב בר און, מנכ"ל חברת אורקה סורג'יקל, ציין "בעולם קיים טרנד הולך וגובר לחזרה לטיפולים המציעים הסרה יעילה ובטוחה של רקמת הקרנית. המוצר הייחודי שפיתחנו הוא ללא ספק האלטרנטיבה הבטוחה ביותר כיום, ומאפשר הסרה ולקיטה מדויקת של הרקמה וביצוע מהיר ובטוח בתוך כ-8 שניות - דבר המהווה יתרון גדול עבור הרופא והמטופל. עם קבלת אישור ה-CE לשיווק המכשיר באירופה, נוכל לפעול מול מומחים ומרכזים מובילים בתחום".

שרית סוכרי בן יוחנן, מנכ"ל גפן, ציינה "אורקה היא דוגמא ליכולת להגיע להישגים בחברת טכנולוגיה בזמן קצר".