ליאו ליידרמן: "יתכן ויוון לא תחזיק מעמד ארבעה שבועות"

פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים: "הציפייה ההולכת וגוברת שיוון תצטרך לעזוב את גוש האירו, מביאה את הציבור למשוך סכומים ניכרים מהפיקדונות בבנקים והעברת הכספים אל מחוץ למדינה"

"יתכן ויוון לא תוכל להחזיק מעמד במצבה הנוכחי בארבעת השבועות הקרובים, עד לבחירות הכלליות ב-17 ביוני. ככל הנראה, לוח הזמנים של השווקים הפיננסיים פועל במהירות גדולה בהרבה מלוח הזמנים הפוליטי". כך אמר היום (ה') פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, בכנס של מנכ"לים ודירקטורים של חברות המנהלות קופות גמל שהתקיים בבנק.

לדברי ליידרמן, "הציפייה ההולכת וגוברת שיוון תצטרך לעזוב את גוש האירו, מביאה את הציבור למשוך סכומים ניכרים מהפיקדונות בבנקים והעברת הכספים אל מחוץ למדינה". הוא הוסיף ש"בימים האחרונים, אף נצפו תורים בבנקים וסימני פאניקה ראשונים. כל זמן שאירו אחד ביוון שווה לאירו אחד מחוץ ליוון, הציבור מנסה למשוך את הכספים מהבנקים, על רקע ההערכה שלאחר הפרישה מגוש האירו, יוון תבצע פיחות משמעותי במטבע החדש".

באשר למשק הישראלי, ליידרמן הצביע על כך ש"אמנם הפרסום של הלמ"ס אתמול, שהמשק הישראלי צמח בקצב של כ-3% (במונחים שנתיים) ברבעון הראשון של השנה תאם את ההערכות שלנו, ואולם הנתונים על הרכב הצמיחה מפתיעים. מדובר בעיקר בגידול החד ביצוא ובצריכה הפרטית, שאינם עקביים עם האינדיקטורים החודשיים שפורסמו מתחילת השנה".

היועץ הכלכלי הראשי של הפועלים התייחס בדבריו גם לוויכוח סביב התקציב הדו-שנתי, ואמר ש"מכיוון ש-2013 תהיה שנת בחירות, הגיוני להשאיר את קביעת תקציב 2014 לממשלה שתקום אחרי הבחירות. לכן, יש להסתפק עתה, במסגרת ממשלת האחדות שהוקמה, בלקבוע רק את התקציב ל-2013".