מניית הערב: חברת תקשורת שוורן באפט רכש ומזנקת 43%

"אני חושב שלעיתונים קיים עתיד מזהיר", אמר וורן באפט, יו"ר ברקשייר הת'אווי, במזכר ששלח למשקיעי החברה ב-2009 ■ מאז הספיק באפט לרכוש את מספר עיתונים ביניהם גם את ה"וושינגטון פוסט"

חברת התקשורת מדיה ג'נרל (סימול: MEG) מזנקת הערב (ה') ביותר מ-40% ובמחזור עצום, זאת לאחר שהמשקיע האגדי וורן באפט הסכים לרכוש אותה תמורת 142 מיליון דולר, באמצעות חברת ההחזקות שלו - ברקשייר התאווי .

בנוסף, לפי תנאי ההסכם שפורסמו ב"בלומברג", ברקשייר הת'אווי תספק לחברה הלוואה בהיקף של 400 מיליון דולר בריבית של 10.5%. העסקה שנחתמה היום, כוללת את כל העיתונים והמגזינים שבבעלות מדיה ג'נרל, כולל העיתון המקומי של ריצ'מונד וקרוליינה. עם זאת העסקה אינה כוללת את קבוצת Tampa, בה מחזיקה החברה.

העסקה הנוכחית משקפת את האסטרטגיה שנוקטת ברקשייר בכל הנוגע לסקטור התקשורת ולעלייה בכוחם של העיתונים המקומיים בארה"ב. כך למשל, לפני כשנה ברקשייר רכשה את העיתון המקומי של אומהה (the Omaha World-Herald Co), מקום הולדתו של באפט. ברקשייר היא גם בעלת המניות הגדולה ביותר בעיתון "וושינגטון פוסט" ו"בופאלו ניוז".

"אני חושב שלעיתונים קיים עתיד מזהיר" אמר באפט במזכר ששלח למשקיעי החברה ב-2009. "בייחוד לעיתונים המקומיים המשדרים תחושה של קהילתיות".

למדיה ג'נרל שווי שוק של 103 מיליון דולר ומחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים עמד על 86 אלף מניות ביום. עם ההודעה על העסקה, מניית החברה זינקה בכ-40% ומחזור המסחר הממוצע שלה כעת הוא 1.8 מיליון מניות.