מחקר: רוצים לחיות יותר? שתו קפה בתדירות יומית

עפ"י המחקר, גברים ששתו 2-3 כוסות קפה ביום הגדילו ב-10% את סיכוייהם לחיות יותר זמן, ונשים שצרכו כמות דומה של קפאין הגדילו את סיכויהן ב-13%

מחקר אמריקני חדש מגלה כי שתיית קפה, או כל משקה אחר המבוסס על קפאין, יכולה לסייע להאריך את תוחלת החיים אם צורכים אותו בתדירות יומית גבוהה יחסית.

תוצאות המחקר, שפורסמו במגזין הרפואי "New England Journal of Medicine", מראות כי גברים ששתו 2-3 כוסות קפה ביום הגדילו ב-10% את הסיכויים שלהם לחיות יותר זמן, בעוד נשים שצרכו כמות דומה של קפאין הגדילו את הסיכויים שלהן ב-13%.

המחקר, שנערך במכון הלאומי האמריקני לחקר הסרטן, הוא המחקר ההשוואתי המקיף ביותר שנערך עד כה בכל הנוגע לשתיית קפה, ונועד לבחון האם צריכת המשקה הפופולרי יכולה למנוע תחלואים כגון מחלות לב או מחלות סטניות כלשהן.

עם זאת, עד כה החוקרים לא הצליחו לגלות מה הסיבה לכך שהקפה עשוי למנוע מחלות קשות. "תוצאות המחקר מעניקים רוח גבית לכל חובבי הקפה הנוהגים לצרוך אותו בתדירות יומית", אומר ניל פרידמן, אחד מעורכי המחקר.

המחקר המקיף נערך במשך 13 שנים, ובמהלכו עורכי המחקר בדקו יותר מ-400 אלף גברים ונשים שהיו בתחילת הניסוי בגילאים 50-71, וחלקם צרכו קפה בתדירות גבוהה.

תוצאות המחקר הראו כי סיכוייהם של גברים ששתו 2 עד 3 כוסות קפה ביום למות ממחלת לב פחתו ב-14%, וממחלות ריאות ב-17%. בנוסף, המחקר הראה כי סיכויים למות משבץ פתאומי פחתו ב-16%, לעומת גברים אחרים שלא צרכו קפה על בסיס יומי.