נתניהו: "לא נראה שאיראן תפסיק את תוכנית הגרעין"

"איראן מנצלת את השיחות עם המעצמות בסוגיית הגרעין כדי לקנות זמן" - כך מזהיר רה"מ בביקורו בפראג ■ לדבריו, "הפגישות עלולות להסתכם רק בהבטחות ריקות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר היום (ו') כי השיחות בין המעצמות ואיראן בסוגיית הגרעין לא יעצרו את תוכניתה הגרעינית. במהלך ביקורו בפראג, אמר נתניהו כי "הפגישות עלולות להסתכם רק בהבטחות ריקות". כך מדווחים בגלי צה"ל.

"האיראנים יכולים להסכים עקרונית לתנאים מסוימים, אך לא לעמוד בהם", אמר נתניהו, "ייתכן שהם אפילו יסכימו לקיים את הבטחותיהם - אבל דבר לא יעצור את תוכניתם הגרעינית. טהרן טובה מאוד במשחק השחמט הזה".

הוא הוסיף: "אני חייב לומר שאני לא רואה שום ראיה שאיראן מתכוונת ברצינות לסיים את תוכנית הגרעין שלה. למעשה, זה נראה כאילו הם רואים בשיחות עוד הזדמנות לקנות זמן, כמו שעשתה צפון קוריאה. הם יודעים שלפעמים צריך להקריב חייל כדי להציל את המלך".

בתוך כך, איראן והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עומדות בפני חתימה על הסכם ראשון, בעקבות שיחות בין הצדדים - כך אומרים דיפלומטים. על פי הדיווח, מדובר במסמך קצר, שיעסוק בעקרונות המשך הדיונים, אך לא בפרטים מהותיים בנוגע לתוכניתה הגרעינית של טהרן. לדברי אחד הדיפלומטיים, ייתכן שההסכם יוצג ביום שני הקרוב. נציגי הסוכנות ואיראן ערכו השבוע שיחות בוינה. הם צפויים להיפגש שוב בשבוע הבא, יומיים לפני פתיחת השיחות בין טהרן והמעצמות.

מוקדם יותר נפגש שר הביטחון, אהוד ברק, עם שרת החוץ האמריקנית, הילארי קלינטון, היועץ לביטחון לאומי, טום דונילון, ובכירים בקונגרס ודן עימם בסוגיית הגרעין האיראני. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קלינטון הודה ברק לאמריקנים על תמיכתם בישראל. "אנחנו מעריכים מאוד את גישתו של הנשיא אובמה והממשל שלו שתורמים להבטחת ביטחונה של ישראל בשכונה הקשה שבה היא ממוקמת", אמר ברק.