דוח כלל ביטוח: הרווח הנקי זינק ב-48% לכ-43 מיליון שקל

החברה מסבירה כי תוצאותיה הכספיות הושפעו, בין היתר, מהמגמה החיובית שנרשמה בשוקי ההון בארץ ובעולם במהלך הרבעון הראשון

בימים האחרונים ספגה חברת כלל החזקות ביטוח הורדת דירוג חוב מידי S&P מעלות, שחתכה את הדירוג שלה בדרגה אחת ל-ilA, עם תחזית דירוג שלילית. זאת, לפי מעלות, כפועל יוצא מאובדן הגמישות הפיננסית, אגב ניסיונה של החברה לשרת את צורכי הנזילות של הקבוצה-האם אי.די.בי. נוסף לכך, ב-S&P מעלות מציינים, ש"אנו לא רואים יותר בחברה הבת כלל פיננסים זרוע אסטרטגית לכלל החזקות, ואנו לא צופים שיפור מהותי במצבה העצמאי".

הבוקר דיווחה כלל ביטוח על אודות ביצועיה העסקיים ברבעון הראשון. מאלו עולה כי לאחר שנה חלשה ב-2011, חל שיפור בביצועים: רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בהיקף של כ-42.7 מיליון שקל - גידול של כ-48% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

השיפור בתוצאות הרבעון נבע מהמתרחש בשוקי ההון, וגם מכך שברבעון המקביל אשתקד רשמה כלל ביטוח הפסד של כ-76 מיליון שקל בגין ברודגייט הבריטית, שנמכרה, ושהסבה ברבעון הראשון השנה הפסד מינורי של פחות מ-4 מיליון שקל "בלבד".

בשקלול רווחי השקעה שנזקפו לקרנות הון רשמה כלל ביטוח ברבעון הראשון רווח כולל של כ-137.5 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד כולל של כ-50.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורת הפרמיות בישראל רשמה החברה ב-2011 גידול של כ-4%, לסך של כ-2.2 מיליארד שקל. לדברי המנכ"ל שי טלמון, "גם בתקופה זו אנו חווים אי-בהירות גדולה בסביבה הכלכלית בעולם, שיש לה השפעה ישירה על המתרחש בארץ".

התאוששות בשוקי ההון סייעה

תוצאות כלל ביטוח "נהנו" מהתאוששות בשוקי ההון שחלה ברבעון הראשון, ואף נמשכה לחודש אפריל. על פי הערכות בשוק, מגמת השיפור שאותה מציגה כלל ביטוח צפויה לבוא לידי ביטוי גם בדוחות מתחרותיה, כאשר חודש מאי צפוי (לפי שעה) לחזור למגמה שלילית, כפי שנרשם במחצית השנייה של 2011.

כלל רשמה רווחיות במרבית תחומי פעילותה במהלך הרבעון הראשון ב-2012, אם כי הציגה הפסד לפני מס בשניים מהתחומים המרכזיים: ביטוחי החיים וביטוחי הרכב רכוש (הביטוח המקיף לרכב וביטוח צד ג').

בשנת 2011 נחתך השווי הגלום בפעילויות ביטוחי החיים והבריאות של כלל ביטוח. במקביל, נרשמה ירידה ניכרת של כ-11% בערך הגלום בעסקים החדשים שמכרה החברה ב-2011 בביטוחי חיים ובריאות לפני עלות ההון, וערך זה הסתכם בכ-313 מיליון שקל.

זאת, בין היתר, בשל השינויים במס החברות ביוזמת המדינה. מדוחות קבוצת כלל ביטוח עולה שהערך הגלום (ה-EV) בפוליסות לטווח ארוך בביטוחי החיים והבריאות עמד בסוף 2011 על סך של כ-7.5 מיליארד שקל, קיצוץ של כ-6%.

עם זאת, הודות לצמיחה נמשכת בערך הגלום בעסקי הפנסיה של הקבוצה, הערך הגלום בפעילות ביטוחי החיים, הבריאות והפנסיה קטן ב-2011 ב-4% "בלבד", לסך של כ-9.18 מיליארד שקל. הערך הגלום מהווה אמת מידה מובילה בעולם למדידת שוויין של חברות ביטוח (אם כי בישראל הוא רחוק מלהיות אמת מידה מוסכמת, ובעסקת מגדל נקבע מחיר המנותק ממנו בפועל), והוא אינו כולל את פעילויות הביטוח הכללי, הפיננסים והמוניטין.

תוצאות כלל ביטוח 2012
 תוצאות כלל ביטוח 2012