3 שנות מאסר לעו"ד שהבריח מכשירי סלולר לאסיר ביטחוני

השופטים: "הנאשם ניצל לרעה את האמון שניתן בו ופגע בתדמית המקצוע וברקמת היחסים העדינים בין עורכי הדין למערכת אכיפת החוק בכלל ושב"ס בפרט"

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע גזר 3 שנות מאסר בפועל ו-16 חודשי מאסר על-תנאי על עורך דין ישראלי שהורשע בהברחת מכשירי טלפון סלולרי וכרטיסי זיכרון לאסיר ביטחוני פעיל חמאס.

השופטים, ס"נ ברוך אזולאי, נתן זלוצ'ובר ויעל רז-לוי, קבעו כי "הנאשם ניצל לרעה את האמון שניתן בו שעה שביצע את העבירות, ובכך פגע באופן קשה בתדמית המקצוע וברקמת היחסים העדינים בין עורכי הדין למערכת אכיפת החוק בכלל ושב"ס בפרט. פגיעה באמון זה אינה רק פגיעה בסוכנויות אכיפת החוק ובעורכי הדין אלא בעקיפין גם פגיעה במי שנזקק לשירות שלהם".

הנאשם, חאלד דסוקי (43), הורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע וקשר לעוון, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ובעבירת הכנסת חפץ אסור ואיסור העברת חפץ אסור לאסיר. זאת לאחר שנקבע כי העביר טלפונים ניידים וכרטיסים זיכרון (SIM) לזיאד קוואסמה, אסיר ביטחוני שריצה עונש מאסר ממושך בכלא קציעות בגין עבירות ביטחון שנעברו על רקע פעילותו במסגרת ארגון החמא"ס.

דסוקי הואשם כי במסגרת פגישה שנערכה בחדר מפגשי עורך דין-לקוח, עטף בנייר 3 טלפונים ניידים, כשלאחד מהם מצלמה וכרטיס זיכרון וכן שני כרטיסי SIM, והעבירם לאסיר הביטחוני מתחת לדלת המהווה מחיצה ביניהם בחדר המפגש.

השופטים ציינו עוד כי "מעשיו של הנאשם חמורים. עורכי דין הם ציבור גדול, מקצועי ומצפוני, העושה כמיטב יכולתו לטובת המיוצגים על-ידו, ובכך פועל הוא לטובת אינטרס הציבור בעשיית משפט צודק ומאוזן...

"למרות האמור, מסתבר כי גם כשעוסקים בציבור נורמטיבי ומוביל בחברה, יש צרכים של יצירת הרתעה ואמירה נחרצת וערכית שתבוא לידי ביטוי בענישה מחמירה, שתזכיר לאותו חלק קטן ואולי זניח, שממעמד עורך הדין מתחייבות נורמות התנהגות מוסריות וחוקיות, והמעדיף על חשבון אינטרס הציבור והחוק עמדות עברייניות וסיוע לא כחוק לעבריינים, ייענש בחומרה".