מצלמה של אולימפוס - ממשק פשוט, איכות בסיסית

ה-SZ-11 של אולימפוס מאפשרת תמונה טובה בלילה ומספקת יכולות זום סבירות, למרות המגרעות ■ הממשק פשוט ובעברית וגם הנדסת האנוש לא רעה בכלל

חופשת הקיץ המתקרבת ואיתה הטיולים הרבים היא הזדמנות מצוינת לרכוש מצלמת סטילס. בעוד שיכולות הצילום בסמארטפונים רק משתכללות, עדיין הטלפונים מתקשים לתת תמונה טובה בלילה ולספק יכולות זום סבירות. חברת אולימפוס מציעה את ה-SZ-11 - דגם קומפקטי שמציע יכולות טובות בקטגוריה הזו.

ממשק: אולימפוס מציעה ממשק ידידותי ומגויר לעברית במצלמה שלה, כאשר היא כוללת מדריך מקוצר במערכת ההפעלה שעוזר למשתמש להבין יכולות שונות במכשיר. ל-SZ-11 ישנה אופציה בשם iAuto, היודעת להתאים את מצב הצילום באופן אוטומטי לסצינה - מה שמשאיר למשתמש בחירה מקדימה של פורמט התמונה: 4:3 או 16:9.

כמובן שישנה אפשרות לבחירה ידנית של מצבי צילום, כמו לילה, בתוך הבית - וכן מצב Beauty בו המצלמה מחליקה את העור ומתקנת עיניים נוצצות. למרבה הפלא, האופציה האחרונה עובדת בצורה טובה מאוד.

באופן כללי, אנחנו הרגשנו שהמצלמה פשוטה לשימוש וגם משתמש לא-טכנולוג, יוכל להסתדר איתה, בלי לפתוח את חוברת ההוראות (מנייר) שמצורפת לערכה. מלבד זה, המצלמה כוללת מנגנון פנורמה מאוד נוח לעבודה.

צילום: ה-SZ-11 מגיעה עם חיישן של 14 מגה פיקסל, זום אופטי כפול 20, עדשה של אולימפוס עם טווח של 25 עד 500 מ"מ ומסך בגודל 3 אינץ' באיכות טובה. בצילום לילה, האולימפוס בסך הכל התמודדה בצורה סבירה עם האתגר, אבל צילום עם פלאש גרם לאנשים אדמומיות מסוימת. התמונות ביום היו גם כן סבירות, אבל לא תמיד כל הפרטים בתמונה היו ברורים מספיק. הבעיה הייתה גם במקומות סגורים, כאשר לא רוצים להפעיל את הפלאש - מה שגרם לתמונות להיות מגורענות מאוד.

וידיאו: צילום הווידיאו שהיה בתקן 720p המוגדר כ-HD ב-30 פריימים לשנייה, סיפק תמונה עם צבעים סבירים, אבל לפעמים עם תחושה לא אמיתית וגם עם רעשים בתמונה שהיו קיימים גם באור יום.

הסאונד לא נשמע מעוות גם במקומות רועשים. עם זאת רעש הזום נשמע בזמן צילום הווידיאו. זמן ההפעלה של המצלמה היה יחסית מהיר, אך זמן ההשהיה בין תמונה לתמונה היה ארוך מדי לטעמנו.

זיכרון: המצלמה מגיעה עם זיכרון פנימי של 59 מגה והיא תומכת בכרטיסים מסוג SD ובכרטיסי זיכרון Eye-Fi, המאפשרים התקן WiFi פנימי.

סוללה: הסוללה החזיקה כמה ימים, בצילום לא כבד מאוד, כולל צילום וידיאו. כמו כן, ניתן להטעין את הסוללה ישירות מהמצלמה ואין צורך להפריד אותה ולהכניס למתאם נוסף, כמו ברוב המצלמות בשוק.

מחיר: 1,500 שקל, כולל כרטיס זיכרון 8 ג'יגה ואחריות לשנתיים, דרך היבואן אלודה.

השורה התחתונה: ה-SZ-11 מספקת תמונות טובות, למרות המגרעות. הממשק פשוט ובעברית וגם הנדסת האנוש לא רעה בכלל.

ציון: 8.