ניב פולני או לילי אילון - לראש רשות החברות הממשלתיות

פולני הוא המועמד של שר האוצר יובל שטייניץ, ואילון היא המועמדת של מנכ"ל האוצר דורון כהן

עו''ד ניב פולני (50), היועץ המשפטי של כאל, הוא המועמד של שר האוצר, יובל שטייניץ, להתמנות למנהל רשות החברות הממשלתיות, כך נודע ל"גלובס". פולני, שכיהן בעבר כסגן היועץ המשפטי של בנק הפועלים, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב.

רעייתו של פולני, אסתי אפלבאום, שימשה יועצת אישית של יעקב נאמן בעת שכיהן כשר האוצר. אפלבאום נחשבת חזקה מאוד בליכוד, ומקורבת הן לשטייניץ הן למנכ"ל האוצר, דורון כהן, שעדיין מכהן כמנהל רשות החברות. בלשכתו של שטייניץ ביקשו להבהיר כי לא פגש את פולני, אין לו מועמד מועדף וכי בחירת המנהל תיעשה על ידי ועדת האיתור. אסתי אפלבאום ביקשה להבהיר כי איננה מקורבת לליכוד וכי בעלה לא הגיש מועמדות לתפקיד.

המועמדת של כהן לתפקיד היא רו"ח לילי אילון (46), סגנית בכירה למנהל הרשות. כהן הוא זה שקידם את אילון לרשות.

בינתיים הוקמה ועדת איתור לתפקיד, ובראשה עומד לא אחר מכהן עצמו. מקורות באוצר מסרו כי מנכ"ל האוצר מעוניין לעזוב את ניהול הוועדה.

משרת מנהל רשות החברות הממשלתיות נהפכה נחשקת במיוחד, לאור העובדה ששלושת המנהלים האחרונים הגיעו לתפקידי מפתח לאחר תום כהונתם: איל גבאי התמנה למנכ''ל משרד רה''מ; ד''ר אודי ניסן לממונה על התקציבים באוצר וכהן למנכ''ל האוצר.

המרוץ מבטיח להיות מעניין במיוחד: שמו של המשנה למנהל רשות החברות הוותיק, מאיר שמרה, עולה זה עשור שוב ושוב כמועמד לתפקיד. שמרה רואה עצמו מועמד גם הפעם, אף על פי שסיכויו אפסיים, משום שאינו נהנה מהערכה של כהן.

בעקבות ההתקדמות המטאורית של אילון וכוונתו של כהן למנות אותה לממלאת מקום מנהל, שמרה והיועצת המשפטית של הרשות, עו''ד אביגיל זרביב, דרשו בדיקה מקיפה בעניין, ופנו לנציבות שירות המדינה וליועמ"ש. בעקבות הפנייה, מינויה של אילון הוקפא עד להודעה חדשה, למרות שהיא משמשת מנהלת בפועל. מנציבות שירות המדינה נמסר: "הפנייה לגבי אילון נבדקת. הרכב ועדת האיתור לתפקיד מנהל הרשות טרם נקבע".