נאמן קיקה לביהמ"ש: "לפרק את החברה ולפטר את העובדים"

הנאמן מבקש להעביר את קיקה מהקפאת הליכים לפירוק ■ בנוסף הוא מבקש לאשר מכירת חיסול של כל המלאי בחנות, וזאת אם תוך שבוע לא יימצא קונה

נאמן רשת קיקה, עו"ד רון בר-ניר, פנה הערב (א') לבית המשפט בבקשה להעביר את החברה מהליך של הקפאת הליכים להליך של פירוק. כמו כן ביקש הנאמן מבית המשפט לאשר ביצוע מכירת חיסול של כל המלאי המוחזק בחנות, וזאת אם תוך שבוע ימים לא יימצא קונה לקיקה.

ההערכות הן כי קלושים הסיכויים שיימצא קונה לרשת, ולכן כפי הנראה המלאי יימכר במכירת חיסול. חברת אשטרום, בעלת הנכס שבו פועלת קיקה ובעלת מניות המיעוט (15%) בחברה, שוקדת בימים אלה על תוכנית לאיכלוס המבנה בקונספט שיחייב אותה במינימום השקעות. באשטורם כבר מסרו בעבר כי האלטרניטבה המועדפת עליהם היא מכירת המבנה.

לפי כשבוע נודע כי עובדי הרשת, שבעקבות מהלך הפירוק ככל הנראה יפוטרו באופן מיידי, יקבלו את מלוא המשכורת עבור חודש אפריל, המסתכמת ב-1.8 מיליון שקל, שהועברו לחשבונות 243 העובדים כתשלום מלא עבור חודש אפריל תשלום השכר. התשלום התאפשר לאחר שבנק הפועלים, בנק לאומי וחברת אשטרום העבירו כל אחד סכום של 600 אלף שקל לטובת העניין.

בשבועיים הקרובים ייעשו מאמצים למצוא רוכש לקיקה, אם כי בחברה עצמה מעריכים כי קלושים הסיכויים שיימצא רוכש. "קיקה לא הצליחה. הקונספט הזה נכשל, אז למה להילחם בכוח? גם סטארבקס שמצליחה בעולם נכשלה בישראל, אז האם מישהו קם ואמר בואו נחייה את סטארבקס?".

בחלוף שבועיים ובמקרה שאכן לא יימצא קונה, ינסו הממונים מטעם בית המשפט למכור את המלאי של קיקה, ששוויו מוערך ב-20 מיליון שקל. "זו תהיה מכירת חיסול במחיר המקסימלי שיצליחו למכור, אבל אנחנו עדיין לא שם", אומרים בקיקה.