קמרון: יוון חייבת לעמוד בהתחייבותיה או לפרוש מגוש האירו

לאחר שבסוף השבוע ניסו מנהיגי מדינות ה-G8 להרגיע את השווקים והצהירו שיוון היא חלק בלתי נפרד מגוש האירו, היום יוצא דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, בהצהרות תוקפניות יותר וקורא ליוון להוציא לפועל את תוכניות הצנע אליהן היא התחייבה

לאחר שבסוף השבוע ניסו מנהיגי מדינות ה-G8 להרגיע את השווקים והצהירו שיוון היא חלק בלתי נפרד מגוש האירו, היום (ב') יוצא דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, בהצהרות תוקפניות יותר וקורא ליוון לעמוד בהתחייבותיה בנוגע לתוכניות הצנע או לפרוש מגוש האירו, כך מדווח העיתון הבריטי "U.K. Telegraph".

לפי הדיווח, קמרון קורא ליוון להוציא לפועל את תוכניות הצנע שאליהן היא התחייבה במסגרת תוכנית החילוץ, ולא, יהיה עליה לעזוב את גוש האירו. כמו כן, קמרון טען כי בבחירות הקרבות של יוון העם צריך להכריע האם יוון תישאר בגוש האירו או האם עדיף יהיה לה לצאת לדרך עצמאית וכי חוסר הוודאות הפוליטי-כלכלי ביוון מכביד מאוד על הכלכלה הגלובלית.

כאמור, בסוף השבוע נפגשו מנהיגי מדינות ה-G8 וקראו ליוון להישאר בגוש האירו. המנהיגים, ובכללם גם קמרון, הגיעו למסקנה כי עליהם לנקוט יותר בצעדים מועדדי צמיחה במקום להתמקד בתוכניות צנע.

בתוך כך, היום יצא אלקסיי טסיפירס, מנהיג מפלגת השמאל הקיצונית למסע באירופה כאשר בכוונתו לדון עם מנהיגי אירופה על תוכניות הצנע שעליהן התחייבה יוון בעבר. בראיון ל-CNBC אמר טסיפירס, כי הוא תומך בהישארותה של יוון בגוש האירו אך במקביל הוא טען כי תוכניות הצנע שוחקות את מעמד הביניים היווני הקורס תחת נטל האבטלה והרפורמות הכואבות.