בשיא הסערה במניות התקשורת: IBI מעלה המלצה לסלקום

אורי ליכט מצמיד למניה מחיר יעד של 35 שקל: "השוק לא נמצא בשיווי משקל; לחברות הגדולות יש עוד כמה כלים בארגז" ■ מעריך: "השוק מתמחר כבר הפגיעה בחברות הסלולר במלואה, מתעלם מתרחישים פחות פסימיים"

בבית ההשקעות IBI מבצעים "שינוי כיוון" משמעותי בכל הקשור למניית סלקום וחברות התקשורת, ומעלים היום (ב') את המלצתם על המניה ל"נייטרלי" (מהמלצה קודמת של "הפחת" / "מכירה") עם מחיר יעד של 35 שקלים - פרמיה של 14.3% על מחיר מניית סלקום בבורסה כיום.

"אנו מעריכים שהשוק אינו נמצא בשווי משקל", כותב אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של IBI, ומציין כי "לחברות החדשות יהיה קשה מאד לעמוד במבנה תקורות רזות כפי שהן מקוות ולמרות הלחץ - אנו מקווים שלחברות הגדולות יש עוד כמה כלים בארגז".

ב-IBI מציינים כי אמנם הרבעונים הקרובים צפויים להיות "קשים" בענף הסלולר, אולם השוק מתמחר את הפגיעה הצפויה בחברות הסלולר במלואה, ולפיכך "מתעלם מתסריטים פחות פסימיים, שבתנאי השוק בהחלט ריאליים".

במאי 2011 הורידו ב-IBI ההמלצה למניית סלקום ל"מכירה", ומאז ספגה המניה ירידות של כ-68%.

ליכט מתייחס לעלויות קישוריות הגומלין והנדידה עבור המפעילות החדשות בשוק, ומציין כי תחת המחירים שקיימים בשוק - "המפעילים החדשים יציגו הפסד גולמי על לקוח עם הרגלי צריכה קצת מעל הממוצע", כותב ליכט. "הערכה היא שהחבילות ללא הגבלה יעודדו שימוש בסלולר וגם 'משתמשים קלים' יציגו בעקבותיהן גידול משמעותי בצריכה".

עוד מציינים ב-IBI כי לחברות החדשות יהיו קושי בשמירה על מבנה "תקורה רזה", בין היתר עקב הצורך בניתוק המשתמשים (המחייב קבלת הודעות בכל דרך, ולא רק דרך האינטרנט), שירות לקוחות (אשר מחייב מענה טלפוני חינאמי), מתן שירותים לבעלי מוגבלויות (הודעות לחרשים, תמיכה מיוחדת לעיוורים), ניהול מספרי IMEI, ואיפשר ניוד מספרים עם זיהוי.