מסתמן: תוסדר עבירת הבנייה בדירתו של אטיאס

ב-2004 הוגש נגד אטיאס כתב אישום על בנייה ללא היתר של תוספת בשטח 19 מ"ר ■ מאוחר יותר הוא הורשע, וניתן לו גזר דין להתאמת הבנייה להיתרים

מסתמן כי התוכנית להסדרת עבירת הבנייה בדירתו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ברחוב הקבלן בירושלים תאושר, לאחר שלאחרונה התקיים הדיון בהתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים - כך נודע ל"גלובס".

כפי שפורסם ב"גלובס", אטיאס קיבל באוקטובר ארכה נוספת מבית המשפט להסדרת תוספת הבנייה הלא חוקית בדירתו ברחוב הקבלן שבשכונת הר נוף בירושלים. הארכה תקפה עד אוקטובר 2012, לאחר שהקודמת פגה באוקטובר 2011.

ב-2004 הוגש נגד אטיאס כתב אישום על בנייה ללא היתר של תוספת בשטח 19 מ"ר. מאוחר יותר הוא הורשע, וניתן לו גזר דין להתאמת הבנייה להיתרים. כל זאת טרם כיהן כחבר כנסת.

כפי שפורסם ב"גלובס", נגד אטיאס ניתן צו הריסה שיפוטי ב-2004, אך הוא הפר אותו, וב-2009 הגישה התביעה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים כתב אישום נגדו, שם יוחסה לו עבירה של אי-ציות לצו ההריסה.

לאחר גזר הדין מ-2004 החל אטיאס בהליכים להכשרת הבנייה בהליך לאישור תב"ע. התב"ע אושרה להפקדה באוגוסט 2010, במתכונת שעוסקת בהרחבת כל 24 יח"ד בבניין. זאת לאחר שמחלקת הפיקוח העירונית ערכה סיור במקום והגישה לוועדה המחוזית דוח, שלפיו הבינוי נאטם לשביעות-רצון יחידת הפיקוח.

לאחר שהתוכנית אושרה להפקדה, החל שלב ההתנגדויות. הדיון בהתנגדויות לתוכנית הרחבת הדיור בבניין נערך לאחרונה בוועדה המחוזית. לתוכנית הוגשו שתי התנגדויות בשם 3 דיירים, שטענו כי התוכנית לא תואמה איתם ולא מציעה להם את התוספות שבהן הם מעוניינים.

גם היום מדגישה הוועדה המחוזית כי באשר לדירתו של אטיאס נאטמה עבירת הבנייה. מפקחי הוועדה המחוזית ערכו סיור לפני הדיון בהתנגדויות ומצאו כי האיטום נותר על כנו. הוועדה המחוזית החליטה לקבל חלק מההתנגדויות ולהורות על שינויים בתוכנית באופן שייתן מענה לצורכי המתנגדים, אולם טרם התקבלה החלטה סופית.

ל"גלובס" נודע כי בבניינים סמוכים בשכונה אושרו הרחבות בנייה דומות. בנוסף קיימת אפשרות שלבקשת הדיירים שהתנגדו לתוכנית שהוצעה על-ידי אטיאס, אף יאושרו הרחבות נוספות על הגג.

ממשרד הפנים נמסר: "טרם התקבלה החלטה בנושא". מלשכת אטיאס לא נמסרה תגובה.