מקורבים לליצמן: מעוניין לסיים את תפקידו של פרופ' היס

סגן שר הבריאות הורה לערוך "בחינה מעמיקה" של ליקויים ומחדלים שהתגלו במכון לרפואה משפטית באבו-כביר וכן בהתנהלותו של העומד בראשו, פרופ' יהודה היס

האם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יעשה את מה שלא עשו קודמיו למרות שורה של דוחות ביקורת ויביא לסיום תפקידו של הפתולוג הראשי במשרד הבריאות, פרופ' יהודה היס?

ליצמן הורה היום (ב') למנכ"ל משרדו, פרופ' רוני גמזו, לערוך "בחינה מעמיקה" של ליקויים ומחדלים שהתגלו במכון לרפואה משפטית באבו-כביר וכן בהתנהלותו האישית של העומד בראשו, פרופ' היס.

סגן השר ביקש כי יועברו לידיו ממצאי הבחינה בתוך 30 יום, "לרבות המלצות למסקנות אישיות ככל שיימצא ויהיה צורך בכך" - לשון הודעת משרד הבריאות.

ליצמן הורה על הבדיקה לאור דרישת הסנגוריה הציבורית לפתוח בקירה פלילית נגד היס, בעקבות ממצאים חדשים המצביעים על כך שהמכון לרפואה משפטית שמר חלק מאיבריו של התינוק רון אייזן, למרות שהמכון טען בפני הוריו כי כל איבריו נקברו לפני שנים.

גורמים בסביבתו של ליצמן העריכו כי סגן השר אכן מעוניין לסיים את תפקידו של פרופ' היס, ועכשיו נמצאה ההזדמנות המתאימה.

בתחילת השנה נחשף ב"ידיעות אחרונות" כי המכון לרפואה משפטית החזיק בין השנים 2000-2011 רקמות של גופות שנותחו לאחר המוות, וזאת מבלי להעביר אותן לקבורה.

במשרד הבריאות ציינו היום כי הם מצויים בעיצומה של תוכנית "מנוחה בכבוד", שעניינה הטמנת הרקמות שניטלו במסגרת נתיחות לאחר המוות, אשר נערכו במרכז הלאומי לרפואה משפטית.

במשרד ציינו כי הבדיקה שעליה הורה ליצמן היא תולדה של אותה עבודה מקיפה שנעשתה במסגרת התוכנית.