הוצאות המימון פגעו ברווחי אפי פיתוח שירדו ל-7.9 מ' דולר

הרווח הרבעון המקביל: 16.7 מיליון דולר ■ הוצאות המימון זינקו בסוף הרבעון הנוכחי ל-15.9 מיליון דולר ■ הכנסות החברה זינקו ב-77% ל-40.3 מיליון דולר

אפי פיתוח , זרוע הפעילות של אפריקה ישראל ברוסיה, סיכמה הבוקר (ג') את הרבעון הראשון של 2012 עם זינוק של 77% בהכנסות ל-40.3 מיליון דולר, בעיקר בשל עלייה בהכנסות משכירות. AFIMALL, פרויקט הדגל של החברה במוסקבה, תרם להכנסות 21.7 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה חדה ברווח הנקי ל-7.9 מיליון דולר לעומת 16.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011. הסיבה לחיתוך הרווח, על פי החברה, נעוצה בעיקר בשל עלייה בהוצאות המימון. על פי הדוחות, הוצאות המימון זינקו בסוף הרבעון הראשון ל-15.9 מיליון דולר לעומת 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

במועד פרסום הדוחות, מפרטת החברה על ההתפתחויות האחרונות ב-AFIMALL:

- במהלך הרבעון החולף החלה החברה להפעיל את החלק הראשון של החניון בקניון - 600 מקומות חנייה. העבודות על שאר מקומות החנייה מתקדמות, והחניון אמור לפעול בתפוסה מלאה עד סוף השנה.

- נרשמה עלייה בכמות המבקרים הממוצעת ביום - 31 אלף.

- בהסתכלות ל-2013, עיריית מוסקבה ממשיכה לקדם פתיחת תחנת מטרו נוספת בסביבת הקניון. על פי החברה, פתיחת התחנה עשויה להשפיע לחיוב על כמות המבקרים היומית בקניון.

יו"ר החברה ובעל השליטה לב לבייב ציין עם פרסום הדוחות כי "במהלך הרבעונים הקרובים אנחנו נתמקד בהגדלת התפוסה וכמות המבקרים ב-AFIMALL. נתחיל בפרסום ושיווק אגרסיבי של הקניון, ואנו מצפים כי המאמצים יישאו פרי. בנוסף, נשלים את החניון בקניון ונתרכז בשיפור היעילות התפעולית של הקניון".