מלון ירושלמי שלא משאיר את הפוליטיקה בצד

מלון אמריקן קולוני בירושלים המזרחית ■ מצד אחד מחזרים אחרי הישראלים מצד שני לא נותנים שירות בעברית, רק באנגלית

יש משהו אמביוולנטי בהתנהלות של מלון אמריקן קולוני בירושלים המזרחית. מצד אחד הם מחזרים אחרי הישראלים, עורכים מבצעים ומפרסמים מודעות בעיתונות הישראלית. מצד שני, הם לא נותנים שירות בעברית, רק באנגלית. כך זה בקבלה, כך במסעדה, כך בשירות החדרים. כשביקרתי שם לאחרונה ליוותה אותי תחושת האמביוולנטיות הזו. מצד אחד נהניתי ממחיר מבצע (לילה במלון ממילא הסמוך עלה פי ארבעה), מצד שני, כל ההתנהלות הייתה באנגלית. אני במבטא ישראלי, הצוות במבטא ערבי. זה לא במקרה, כמובן. רוב הערבים אמנם יודעים את "שפת הכובש", אבל אינם רוצים להשתמש בה. היהודים, מצדם, לא טורחים ללמוד ערבית, וגם בכך יש אמירה. האנגלית היא כביכול ניטרלית, אבל משדרת: ישראלי, אתה בחו"ל, דבר אנגלית! לא משנה מהן דעותיי הפוליטיות, הכסף שלי הוא ישראלי, הוא יוצא מחשבון בנק ישראלי ומגיע ממעסיק ישראלי. והכסף, כמה נוח, מדבר בשפת הכסף. כשמגיעים לעניין התשלום, אין שום אמירה פוליטית.

אבל אם נניח את הפוליטיקה בצד, הרי מדובר בפנינה ארכיטקטונית יפהפייה, מעוצבת כמו שרק מבנה שהיה ארמון הפאשה הראשון בעיר יכול להיות.

במלון 22 סוויטות רחבות ומחופות עץ, עם חלונות מקושתים, מיטות כבדות וגדולות ושטיחים אוריינטליים. 93 החדרים בנויים באופן שמזכיר טירות אירופיות עתיקות, ובין האגפים עצים ופרחים שיוצרים פינות חמד, כמו הפאטיו שבו מוגשת ארוחת הבוקר, שבו שפע של עצי פרי. אווירת העתיקות, שכוללת גם את הברזים המיוחדים באמבטיה, אינה באה על חשבון האבזור האלקטרוני המתבקש בחדרים, כולל טלוויזיה ואינטרנט בחינם. יש גם בריכה, חדר כושר, סאונה, חדרי טיפולים ובר. אין מה לומר, האווירה אינה מזכירה אף מלון אחר, וזו באמת חוויה יוצאת דופן, במיוחד על רקע מלונות הענק החדשים שצצו בעיר לאחרונה.

מחירים (עד אוגוסט): 1,500-2,100 שקלים ללילה (תלוי בחדר), כולל ארוחת בוקר.

רחוב לואי ונסן 1 ירושלים; טל' 02-6279707.