חן: המועצה בראשותי פעלה להגדיל את ההשקעה ביצירה הישראלית

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שמסיים בקרוב את תפקידו, במכתב פרידה מתעשיית הטלוויזיה: "לא תמיד ראינו עין בעין, ופעם אחת קירות הגבס במשרדי נסדקו"

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, שמסיים בתקופה הקרובה את תפקידו, שלח היום (ד') מכתב פרידה לתעשיית הטלוויזיה.

"אמנם לא תמיד ראינו עין בעין והגענו להסכמה מלאה לגבי כל הנושאים, לא אחת התקוטטנו, לעתים אף הטונים עלו, ופעם אחת אף קירות הגבס במשרדי נסדקו", כתב חן, שהוסיף גם כי למרות הוויכוחים, הוא תמיד ידע שכל הגורמים המרכיבים את תעשיית הטלוויזיה מעוניינים בפריחתה ושגשוגה.

חן הזכיר במכתב כי ההסדרים המרכזיים בתחום היצירה היו תמיד "נר לרגליה של מועצת הכבלים והלוויין. חן הוסיף כי חש גאווה בכך ש"המועצה בראשותי ביצעה רפורמות בהפקות מקור, כשמצד אחד אפשרה גמישות וחופש אמנותי, אך בה בעת גם פעלה להגדיל את ההשקעה ביצירה ישראלית בעוד עשרות מיליוני שקלים".

עוד אמר חן כי בשנתיים האחרונות הוא עסק רבות יחד עם מנכ"ל משרד התקשורת על גיבוש מדיניות ההסדרה של שידורי הטלוויזיה על גבי הפס הרחב האיטרנטי ובניסיון לעצב כללים ל"מדיה החדשה".

לדבריו, ההתפתחויות המהירות בתחום זה הפכו את העבודה למאתגרת במיוחד וחייבו יצירתיות ובחינה מעמיקה של הנחות היסוד שהיו מקובלות עד כה.

"אני משוכנע כי שר התקשורת ומשרדו, לצד חברי המועצה והמינהלת, ישכילו להדביק את קצב ההתפחויות הטכנולוגיות ויצליחו מבעוד מועד להסדיר בכללים ובתקנות את מה שאסור ויפעלו להתיר את מה שבמוקדם ומאוחר המציאות והטכנולוגיה תתיר".