קראפט משיקה מתחרה לקפה שחור עלית תחת המותג Jacobs

משיקה קפה שחור של ‏Jacobs‏ בהשקעה של 2 מיליון דולר, כולל קמפיין פרסומי

‎‎קראפט פודס מעלה למדפים מתחרה לקפה שחור של עלית: קפה שחור קלוי וטחון של המותג ‏Jacobs‏ שפותח במיוחד עבור השוק הישראלי. המהלך עולה בהשקעה של 2 מיליון דולר, כולל קמפיין פרסומי.

‏"השוק צמא למותג חדש, ואנחנו רואים זאת גם מצד הקמעונאים והרשתות, שמקבלים אותנו בזרועות פתוחים על כל המשתמע מכך", אמרת עפרה למפרט, מנכ"לית קראפט פודס ישראל.

לדבריה, "שוק הקפה השחור בישראל נחשב למאתגר, ורבים נכשלו בו בעבר. אנו בטוחים בהצלחתנו - אני מאמינה שהבאת הסטנדרט של ‏‏Jacobs‏ גם לקפה השחור תתחיל לשנות את המפה גם בתחום זה. המטרה הראשונית היא לכבוש נתח שוק של 5%".

ההיקף הכמותי של ענף הקפה השחור (קלוי וטחון) בישראל עומד על 4,327 טון, בהיקף כספי של כ-303 מיליון שקל בשנה (לפי נתוני סטורנקסט 2011). מכירות הענף מצביעות על מגמת צמיחה במכירות בפורמטים השונים (חנויות נוחות, סופרמרקטים, שוק פרטי וכדומה).

‏‏קפה עלית מחזיק בנתח של כ-75% מהשוק. אחד השחקנים הוותיקים בענף שמנסה לנגוס מנתח קפה עלית לאורך השנים הוא קפה לנדוור, המחזיק ב-8% מנתח שוק (כמותי) ו-7% כספי. יתר הענף נחלק בין שחקנים קטנים המחזיקים 1%-3% נתחי שוק, בהם המותג הפרטי של שופרסל, קפה אלדין, קפה נחלה, כתר ועוד.‏‎ ‎‏