מנכ"ל אקסלנס: "משוכנע שההחלפה שלי תעבור חלק"

בהפניקס, בעלת השליטה בבית ההשקעות, מכחישים חיכוכים בין ברוך למנכ"ל החברה, אייל לפידות ■ רווחי אקסלנס ברבעון ירדו ב-10% ל-27 מיליון ש'

"מדובר בשמועות בלתי מבוססות ומופרכות מיסודן. ההחלטה הייתה של דוד ברוך, ואנחנו מכבדים אותה". כך נמסר היום מחברת הביטוח הפניקס לגבי פרסומים בתקשורת, שלפיהם נבעה הודעת הפרישה של מנכ"ל אקסלנס אתמול מחיכוכים עם אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס (בעלת השליטה באקסלנס). ברוך יעזוב בקרוב את אקסלנס, לאחר קרוב לחמש שנים בתפקיד, ככל הידוע מתוך תחושת מיצוי שזורזה על רקע נסיבות אישיות-משפחתיות.

יממה לאחר ההודעה על פרישת ברוך פרסם היום בית ההשקעות את תוצאותיו לרבעון הראשון של 2012. ההכנסות קטנו ב-7.5% ל-149 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על 27 מיליון שקל, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל.

הירידה בהכנסות, בכל מגזרי הפעילות של אקסלנס למעט תעודות הסל, נרשמה אף שבמהלך הרבעון גדלו הנכסים של בית ההשקעות בכ-1.5 מיליארד שקל, ל-64.5 מיליארד שקל.

"אף פעם אסור לנוח על זרי הדפנה ברבעון ראשון, כי זו רק תחילת השנה. אבל האינדיקציה שלנו היא שאנחנו בתוואי של שיפור, ויש בסיס לראות את השנה כטובה יותר מ-2011, בהנחה כמובן שלא יהיו 'תאונות עבודה' ברמת המאקרו", אמר היום ברוך על התוצאות. ברוך הוסיף: "השיפור יתבטא רוחבית. אני לא בונה על מפץ גדול בתוצאות אלא על שיפור 'בשיטת אקסלנס', שבו כל מגזר תורם את שלו".

תעודות הסל ממשיכות לחפות

בעניין עזיבתו והחלפתו על-ידי עוזי דנינו, המשמש כיום כיו"ר, אמר ברוך: "אני משוכנע שההחלפה שלי תעבור חלק. אקסלנס רשמה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד, והיא בנויה היום למציאות שונה מזו שהייתה בענף לפני כמה שנים. יש לה מסות קריטיות בכל התחומים".

ונחזור לתוצאות. כאמור, רק בתעודות הסל, המנוהלות על-ידי החברה הבת קסם, נרשמה צמיחה. זאת בדומה לרבעונים קודמים, שבהם תעודות הסל חיפו על החולשה בשאר המגזרים. ההכנסות מתעודות סל עמדו על 36 מיליון שקל, עלייה של 16%, והרווח התפעולי שלהן עמד על 21 מיליון שקל, לעומת 118 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בקופות הגמל נרשם קיטון של 8% בהכנסות, ל-54 מיליון שקל, ותרומתן לרווח התפעולי עמדה על 12 מיליון שקל. ברוך סבור, כי "קביעת תקרת דמי הניהול בקופות הגמל עדיין לא מגולמת באופן מלא בתוצאות, אך היא בהחלט נראית כבר כיום".

בקרנות הנאמנות וניהול התיקים עמדו ההכנסות על 41 מיליון שקל, ירידה של 15%, והן תרמו רק כ-5 מיליון שקל לרווח התפעולי. הברוקראז' של אקסלנס, שדווקא שמר על יציבות בשנה שעברה, הציג הכנסות של 13 מיליון שקל, 7% פחות מהרבעון המקביל, ותרם רק 3 מיליון שקל לרווח התפעולי.