ייצוגית על סך 6.8 מיליון שקל נגד מפעילת "תל-אופן" בת"א

התובע: "החברה מספקת את השירות תל-אופן ללקוחותיה ברמה נחותה ומחפירה"

בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף 6.8 מיליון שקל נגד החברה המפעילה את שירותי האופניים הציבוריות בתל-אביב, "תל-אופן", הוגשה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

לטענת התובע, מתחילת המיזם לפני כשנה ועד עכשיו, "רבים מן המנויים אשר שילמו ממיטב כספם מוצאים את עצמם נתקלים מדי יום ביומו בכישלון תמורה מלא, תוך כדי נזקים כספיים ומטרד", ועל כן הוא מבקש לאשר את התביעה כייצוגית נגד החברה המפעילה את שירותי "תל-אופן" - FSM שירותי קרקע.

"החברה מספקת את השירות תל-אופן ללקוחותיה ברמה נחותה ומחפירה - וזאת לכל הדעות", נכתב בבקשת התביעה. "חרף חלוף הזמן - למעלה משנה - עת החל הפרויקט, השירות אשר ניתן לשוכרי השירותים נתון לכשלים טכניים רבים תחת מערכת אשר כלל אינה מתפקדת באופן שיגרתי ובלתי נסבל, כך שהמנויים אינם מקבלים את השירות המוזמן. אף על-פי כן, המשיבה אינה נוקטת באמצעים על מנת להפחית את הכשלים".

לבקשה צורפה רשימת תלונות מנויים, כפי שמופיע בעמוד הפייסבוק של "תל-אופן". בין התלונות: בתחנות מבוקשות באופן קבוע אין אופניים במקום בעקבות הביקוש הרב; בתחנות רבות האופניים המצויות תקולות, והתחנות אינן מתפקדות, כך שהלקוחות מוצאים את עצמם מתהלכים מתחנה לתחנה על מנת לשכור אופניים; המערכת הממוחשבת אינה קולטת את האופניים במקום, ובכך אין אפשרות כלל לקבל את השירות; המערכת אינה מזהה את הקוד האישי של המנויים; המערכת אינה משחררת את האופניים; ועוד.

מייצגת את התובע עו"ד חגית חופי.